Hei NoraH! Jeg synes min mage fungerer bedre nå. Mindre luft og annet ubehag.

Jeg spiser nesten ikke brød, tror jeg har smakt brød ca en gang i uka siste tida, og da en til to skiver hver gang. Mine matvaner den siste tida ser omtrent slik ut: Spiser havregrøt en gang pr dag. Mye frukt og grønt, yoghurt, cottage cheese, frø (tåler ikke nøtter) av ymse slag(sesam, pinje, gresskarkjerner, reagerer allergisk på solsikkefrø og har kuttet ut det, har tenkt å legge til linfrø, men glemmer det!) mye egg, fisk og kjøtt. Og tar B-vitaminer, foreløpig de fra apoteket. Og jeg regner med at ved å kutte såpass dratisk i inntak av kornprodukter, så er det lurt å spise B-vitaminer. Uansett mangel eller ikke. Men, jeg merker at når jeg ikke spiser B-vitamer noen dager, så er det mer løs mage enn ved inntak av B-vitamin.

I vinter syntes jeg at magen min ble større og større (sånn konemage, om du forstår).

Nå er magen temmelig flat i forhold! Så jeg regner med at den "oppblåstheten" kanskje hadde noe med mye korninntak å gjøre. Og kanskje gjær? Selv om jeg ikke testet positivt med cøliakireaksjon, så er det kanskje en overfølsomhet for korn og gjær?