Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
23-06-09, 09:55 #1
"Vi gir ikke videnskapen noen prestisje."
Fortsættes fra arenys tråd Privatklinik i udlandet
"Vi gir ikke videnskapen noen prestisje" siger Gunnda i der i tråden.... Det kan jeg ikke forstå, at endokrinologerne mener.... Det er ikke andet, end netop thyreoidea-sygdomme, der har grundlagt hele den endokrinologiske speciale i tidernes morgen og det er thyreoidea-sygdomme, der er de vanskeligste at udforske, udrede og behandle.... Er man først en god thyreoidea-endokrinolog - er man "fuldblods" endokrinolog. Ikke et sekund før! Derfor er det mig en gåde, hvorfor ekspertise i thyreoidea-sygdomme ikke almindeligsvis anses for at være "prestige-fyldt" nok.... Kan en læge, der jagter prestige overhovedet være en god læge?
Ja, det er en helt anden sag - når man tænker kollektivt på stofskiftepatienter. Som jeg skrev et andet sted her i kolesterol-tråden: ".... vi står helt alene. Vores politikere er ubrugelige. Vores patientorganisationer danser hellere tango med lægerne end de beskytter de syge, og det omgivende samfund - public opinion - kunne ikke være mere ligeglad med, hvad der stoppes i gabet på os og dem, bare de beholder deres jobs og købekraft. De velhavende skal nok købe sig til den rette ekspertise, mens os, der mere eller mindre er blevet fattige af hypothyreosens effekt på tilværelsen - vi får lov til at sejle vores egen sø og skal tage til takke med det, der gives os, uden ret til at stille spørgsmål. Vi er derfor nødt til at passe på os selv."
Jeg tror desværre ikke på, at der vil ske noget fra det politiske hold, før det lykkes os at vække politikernes "grådighed"..... Politikerne handler kun når de stilles besparelserne i udsigt.
Som tingene er nu - opfatter politikerne enhver forbedring af behandling for sygdom - som værende en udgift og noget, der gavner den enkelte patient - ikke samfundet. Det opfattes af politikerne som en gode, der ydes den enkelte og som sådan - er det en udgift for samfundet..... bedre behandling, bedre medicinering, bedre retningslinierne - alt dette betragtes som noget, der gavner den enkelte - ikke samfundet....
Så længe vi ikke har nogen "talsmands-system", der taler vores sag - vil politikerne ikke kunne indse, at det har den allerhøjeste relevans for samfundet - økonomisk og på andre måder - at behandlingen af endokrinologiske sygdomme udvikles og forbedres, så de fra at være en udgift for samfundet (det sker jo, når behandlingen ikke virker godt nok og IKKE fører til genvinding af arbejdsevnen) til at blive en investering for samfundet.
Hvorfor skulle politikerne indse det, når lægerne ikke gør? Ved at byde os en halvhjertet og halvdårlig behandling uden en fremtidssikring = med sigte på en tilbagevenden til et aktivt liv med trivsel og arbejdsevnen - vil enhver behandling for alle stofskiftesygdomme undt. diabetes (som af uransagelige årsager nyder meget større respekt blandt læger, end thyreoidea-sygdomme) - anses for at være en udgift. Ikke en gevinst for samfundet. Specielt da denne halvhjertede indstilling til thyreoidea-sygdomme også har en indbygget negativ fremtid, hvor den utilstrækkelige, og ofte direkte dårlige behandling vi modtager - medfører en lang kæde af følgesygdomme og senfølger, der langsomt udvikles gennem årene, mens vi bliver forkert behandlet for vores sygdom.
Og således bliver det jo (lisssom) bekræftet, at der er ikke samfunds-penge at vinde ved en ændring af indsatsen over for thyreoideasygdomme.... idet resulaterne taler jo for sig selv, ikk`?
Det er meget dyrt for samfundet, ikke at behandle thyreoidea-sygdomme korrekt fra starten! Meget dyrt for samfundet! Men af en eller anden underlige årsag - er netop dette en velbevaret hemmelighed....
Enhver læge, der ignorerer patienternes tilbagemeldinger om manglende effekt, eller mangelfuld effekt af behandlingen - allerede ved dette punkt starter en lang kæde af fremtidige samfundsudgifter, der senere viser sig når senfølgerne og følgerne af thyreoidea-sygdomme skal behandles....
Enhver læge, der sender en thyreoidea-patient hjem med "diagnose" hypokonder" - allerede ved dette punkt starter en lang kæde af fremtidige samfundsudgifter, der senere viser sig når senfølgerne og følgerne af thyreoidea-sygdomme skal behandles....
Det er ikke thyreoidea-sygdomme, der er en udgift for samfundet. Det er dårlige, uvidende og udygtige læger, der er dyre for samfundet! Ikke os! Vi har lissom ikke noget valg. Vi er "bare" blevet syge. Lægerne derimod - de har et valg - et valg de udelader at træffe.... med skæbnesvangre konsekvenser for os og for.... samfundet. Hvem af parterne er så den omkostningstunge part her? Jeg spørger bare!
Efter rigtig mange år tilbragt med skærpet opmærksomhed på min egen og andres sygdom - tør jeg (med løftet hoved) fremlægge følgende påstande:
Det er vores endokrinologers uvidenhed og ulyst til at lære nyt (og huske gammel viden), vi kan takke for, at lægemiddelindustriens interesser sættes foran patienternes!
Det er vores endokrinologers uvidenhed og ulyst til at lære nyt (og huske gammel viden), vi kan takke for, at stofskiftesygdomme og stofskifte-relaterede sygdomme sikrer psykiatere en fuld beskæftigelse i hundrede år fremover!
Det er vores endokrinologers uvidenhed og ulyst til at lære nyt (og huske gammel viden), vi kan takke for, at stofskiftesygdomme og senfølger af underbehandlede, fejlbehandlede eller ubehandlede stofskiftesygdomme koster i dag samfundet mere end...
alle andre sygdomme TILSAMMEN!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Per Egil Hegge "OG SÅ MÅ DU IKKE STILLE SPØRSMÅL!"
Av PEH i forumet Per Egil HeggeSvar: 18Siste melding: 21-06-14, 19:26 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11 -
Er akkuratt ferdig med boka til Per Egil Hegge
Av ung mor i forumet Per Egil HeggeSvar: 17Siste melding: 27-10-08, 23:47 -
Jeg blir ikke bedre, tror jeg må forsøke "Armour"
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 16Siste melding: 30-05-07, 13:16

Svar med sitat
Bokmerker