Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
04-06-09, 12:58 #1
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2008
- Meldinger
- 5
Hvorfor får jeg ekstra ultralyd i uke 28?
Jeg har lavt stoffskifte som er godt regulert med Levaxin. Går til endokrinolog og fastlegen annenhver gang, hver 4. uke for nye blodprøver. Har termin 23.sept, og er altså 24+litt nå.

Da jeg var hos endo sist begynte han å snakke om ekstra ultralyd. Og at jeg kanskje skulle ha det i uke 28. Så gikk han ut og snakket med noen og kom tilbake og sa at; -ja det skulle jeg ha.
Jeg var bare glad jeg fikk en ekstra ul, så jeg glemte å spørre ordentlig hvorfor jeg fikk dette tilbudet. Jeg ville ikke mase for mye i tilfelle han fant ut at det var feil, hehe.
Men nå har jeg søkt på nettet og finner ingenting om noen ekstra ul. I tillegg er jo stoffskiftet mitt godt regulert, så jeg lurer jo litt på om dette egentlig er en feil.
TSH var riktignok på vei opp nå sist påpekte han, men jeg fikk beskjed om å øke dosen min, og han var ikke bekymret. TSH lå på 2,0 og jeg sa "Oj!", men da sa han hat neida, dette var ikke så faretruende høyt. Men han ville ha meg ned på rundt 1 igjen. Det har variert mellom 0,75 og 2 i dette svangerskapet.
Har mistet to ganger tidligere (MA, med fosterdød uke 9), men jeg fikk ikke inntrykk av at det var derfor han ville sende meg på ul.
Ellers må jeg bare få si at jeg er helt sjokkert over den dårlige kunnskapen til fastlegen min og andre her som jeg leser om. Min har virkelig ikke peiling, og synes opp mot 4,0 høres heeeelt fint ut uansett om man er gravid eller ikke...
Godt jeg har en god endokrinolog å gå til!!

Svar med sitat
Bokmerker