Sitat Opprinnelig skrevet av NoraH Vis post
Dette er jo ganske vanskelig å svare på, ettersom blodprøvene tilsier at stoffskiftet ikke er for høyt, og heller er på vei mot lavt stoffskifte.

Når det er sagt, så kan flere av symptomene ved høyt stoffskifte være like som ved lavt stoffskifte, som f.eks. søvnproblemene som du nevner, men det er vanskelig å vite om plagene dine kommer pga dette.

Mange med høyt stoffskifte kan oppleve at det etterhvert utvikler seg til å bli lavt, og mange med lavt stoffskifte har gjerne (ofte uten at de vet det selv) hatt en periode med høyt stoffskifte før det blir lavt.

Jeg kan dessverre ikke si så mye mer enn dette, men råder deg til å ta blodprøver ofte for å følge med på utviklingen, i tilfelle du skulle være på vei mot lavt stoffskifte. Det kan selvfølgelig være mange andre grunner til at du har det slik, men dette er bare et tips.
Tusen takk for svar NoraH :-)

Forstår at det ikke er noe fasitsvar på dette med stoffskiftet ja.. skal inn å ta nye prøver i slutten av mai og ha "ringetime" med endokrinologen på sykehuset - sist tok jeg prøver hos fastlegen - ser også at det laboratoriet fastlegen bruker har "høyere ref områder (9-22) enn det sykehuset jeg går ved opererer med - mener de har FT4 på 11-23 så da kan det jo hende de hadde sagt at jeg var blitt lav eller i hvertfall på vei Men vi får se hva de sier og håpe at man blir litt klokere etter å snakket med endokrinologen... utrolig slitsomt å ikke være i form og det vet jo alle her inne noe om desverre....