Sitat Opprinnelig skrevet av bellebellen Vis post
Findes der iøvrigt et dansk netværk af folk med lavt stofskifte, hvor man kunne mødes "live"?
Jeg tror, at den eneste mulighed for at mødes life findes i TLs regi, men jeg ved ikke ret meget om foreningen og de medlemsaktiviteter de måtte støtte. Dog ved jeg, at TL er betydeligt mere medlemsvenlig og gerne støtter selv ikke-medlemmerne, end den norske forening. Så er det, at man hos TL godt kan regne med info og kontaktformidling, selv om man selv ikke er betalende medlem. Prøv at kontakte dem og se hvad de siger.
Sitat Opprinnelig skrevet av bellebellen Vis post
Jeg kender en dansk-amerikaner, der - måske - vil tage Westhroid eller Armour med hjem til mig. Men hun bare er lidt utryg, hvis hun skulle "komme i klemme" på nogen måde. Og det er klart, at det skal hun ikke.. Så mit spørgsmål er -

Kan hun komme i klemme, ved at tage præparaterne med til Danmark (det kunne være hendes egen medicin)?

Dejlig tirsdag til jer!

Bellen
Jeg svarer lige i denne tråd, hvor vi før har skrevet om samme. Men ellers er alle svar her i tråden allerede. Hvad angår "klemmen" ja, den eneste klemme jeg kan evt. spotte er ikke om man må indføre Armour/Westhroid i Danmark. Det er ikke forbudt lægemiddel og endda kan alle danske læger udskrive den på recept (fremgår af tidligere i tråden), selv om kun de færreste læger aner noget om det (hvilket jo siger mest kun om dem selv).

Det eneste problem i denne forbindelse er, om din ven kan købe Westhroid (bedst, da den er et registreret varemærke i EU) i USA uden recept eller receptfrit over nettet. Men det ville nu alligevel være bedst, hvis du kunne finde en dansk læge til at skrive recepterne ud hver gang du har brug for en ny forsyning, og så få lægemidlet sendt med posten fra apoteket i Flensburg.

Det koster godt nok ret dyrt (dkr 400/100stk?), men til gengæld - er det forsyningssikret. Der er ikke meget ved armour-behandlingen, hvis man pludselig mangler og der går lang tid, før man igen har det man skal bruge. Så er den amerikanske solution god at have i baghånden, men bedst er det også at kunne rekvirere forsyninger fra Tyskland på en dansk recept. Så har man sikret sig på alle måder.

Der er jo (omend endnu svage) tegn på, at visse danske læger er ved at vågne op, selv om det må være ekstremt tys-tys når de skriver recepterne på armour til deres patienter. Deres lægekolleger må ikke få nys om det, så du finder nok ikke den rette læge gennem avisannoncer. Og jeg kan selv ikke hjælpe dig med nogle navne, da jeg overhovedet ikke kender nogen selv.

Er din egen huslæge helt umulig i dette henseende?