Date: 08/28/02 01:59:49 AM

Name: hilde

Subject: Re: Har lavt stoffskifte,men vet ingenting!!

Hei

Jeg fikk etter tvillingsvangerskap diagnosen lavt stoffskifte våren 1996. Fikk anbefalt thyroxin 0.05mg daglig. Ble litt bedre, men ikke helt bra. Har slitt med mye fyskiske plager. Trøtt og sliten.

Føler jeg lider av "material trettethet". Tar prøver ca. hvert halvår og de er fine......men jeg føler meg ikke bra. Legen er hygglig men vet ikke så mye om stoffskifte.

Det meste jeg vet har jeg funnet på nettet. Svært informativt. Det er flere som har det som meg. I vår (2002) Fikk legen til å gå med på at jeg økte til 0.1 mg en dag og 0.05mg neste dag. Ble litt bedre men ikke fornøyd. Økte sjøl til å ta 0.1mg hver dag og jeg føler meg meget bedre!

No 6 dager etter at var min egen lege og økte pånytt orka jeg sykle hele veien hjem etter jobb. Det er en 5km. lang tur med endel oppover bakker, hvor jeg tidligere har gått de værste stykkene. Så derfor stå på, ikke gi deg, søk på nettet etter info. og be om å få komme til en endokrinolog (hormonspesialist). Det skal jeg gjøre ved neste legebesøk.

Heidå