Date: 07/15/02 04:08:18 AM

Name: Janne

Subject: Har lavt stoffskifte,men vet ingenting!!

Fikk påvist lavt stoffskifte for ca.et halvt år siden ved en rent tilfeldig sjekk. Jeg hadde noen verdier som var helt ville, vet ikke hva de målte men skulle ligge innenfor 0,5-3, mine var oppe i 14.Beg. da m natrium thyroxin og verdiene har sunket,men er fortsatt meget ustabile.

Som sagt vet jeg så veldig lite om sykdommen, og syntes det er lite litteratur om emnet.Legen min er ikke særlig engasjert, noe som er fortvilende. Er mye deprimert, har lagt på meg flere kg, til tider pløsete i ansiktet, og har et vanvittig temperament(plutselig forandring!) Hadde i et års tid store ledd og muskelsmerter, kunne knapt gå, og selv om dette hjalp betraktelig etter j beg.m behandling, har jeg fortsatt verking i kroppen. Vet ikke om dette er relaterte symtomer, men i en alder av 21 er dette plager jeg gjerne skulle få gjordt noe med...

Det som kanskje plager meg mest er tanken på å kanskje ikke kunne få barn!
ja, dette var litt om meg. Håper noen vil svare og kanskje gi meg mer nyttig info og støtte...kosthold; dietter og hva en bør holde seg unna er ting j gjerne vil vite mer om og...

laaangt innlegg, men første gang jeg setter ord på sykdommen min!