Viser søkeresultater 1 til 10 av 61

Tråd: Urinsyregikt

Threaded View

Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

Standard Sv: Har podagra nå. Hvordan er Voltaren og Hypotyreose?

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Urinsyregikt er jo også en stoffskiftesykdom.
    Urinsyre er jo et sluttprodukt i stoffskifteprosedyren.
    Det er flere medikamenter som brukes for å senke urinsyremengden i kroppen. Én type øker utskillelsen av urinsyre (Probenecid), og en annen type hemmer dannelsen av urinsyre (Allopurinol).

Har du spurt om disse er noe for deg ?

NSAID og Cox11 hemmer betennesler som oppstår av sykdommen - ikke sykdommen.
    Jeg fikk utskrevet Zylorik (Samme som Allopur) en gang i 2003. Tok det i 1 døgn. Mistet masse hår. Sluttet med det.

Fikk utskrevet Allopur for et par måneder siden, pga. stadig høyt urinsyrenivå i serum. Tok det ikke, men avventet situasjonen. Nå trenger jeg å ta det.

Fastlegen sa at jeg skulle ta Voltaren i 3 døgn (på pakken står det: 2-3 x 50 mg i opp til 1 uke) og deretter begynne med Allopur.

Ikke bare foten, men hele kroppen verker i en slags influensalignende smerte nå. Deilig, igrunn. - Jeg antar at dette skjedde meg nå fordi jeg går ned på Levaxindosen.

- Jeg ville tro at dødsfall pga. NSAID av den type oppstår oftest hvis man presser kroppen, dvs. trener eller lignende. Men jeg har også hørt om leversvikt pga slike piller. Spørsmålet er om jeg heller skal gå med smertene til de avtar av seg selv, om mulig.
    Sist endret av Thomas W H; 30-03-09 kl 21:26

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn