Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
20-03-09, 21:06 #2Hildemor Gjest
Sv: høyt blodtrykk og hypothyreose..
Ingenting er umulig Maika, så jeg antar at man kan ha høy puls og høyt blodtrykk selv om man har hypothyreose. Jeg er en av de som har høy puls og jeg tar betablokkere. Jeg startet med høyt stoffskifte og selv om jeg nå har lavt har pulsen ikke roet seg nok. Men jeg kan selvsagt ha arvelig høy puls også, i tillegg til at jeg en lang periode var inaktiv under sykdommen. Blodtrykket mitt har imidlertid alltid vært normalt.
I mange tilfeller hvor man avdekker høyt blodtrykk kan man ikke si noe om hva årsaken er har jeg lest meg til her nå.
Det antas å være et samspill av mange årsaker: arv, stress, inaktivitet og kosthold er nevnt som noen av årsakene til forhøyet blodtrykk.
Vel, jeg er ingen lege, men jeg tror ikke det er noen automatikk at alle som har høyt stoffskifte får høy puls/høyt blodtrykk og at de med lavt får lavt blodtrykk/lav puls. Dette er symptomer og vi får heldigvis ikke nødvendigvis alle symptomene på disse sykdommene selv om vi rammes av en av dem.
Lignende tråder
-
Kan man få høyt blodtrykk av å begynne på Levaxin???
Av jojo75 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 27-03-08, 11:01 -
Høyt blodtrykk???
Av Hsn i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 8Siste melding: 13-06-07, 08:42 -
høyt blodtrykk, ujevn puls
Av sivcath i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 0Siste melding: 24-04-07, 10:55 -
hypo og høyt blodtrykk, kan det ha noen sammenheng?
Av Lissa i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 7Siste melding: 24-03-07, 20:05

Svar med sitat
Bokmerker