Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
17-03-09, 10:38 #1
Ny med diagnose høyt stoffskifte
Hei alle samme! Mye og lese her på forumet og mye nyttig informasjon. Jeg fikk stilt diagnosen for 5 dager siden. Har da gått i 4-5 mnd. og vært slite, trøtt - men sovet dårlig, indre skjelvinger, svak muskulatur, tørr øyne, kviser, irritabel.... Trodde selv det skyldtes høyt blodtrykk som jeg hadde under en graviditet, lignet mye på følelsen jeg hadde da. Var hos fastlegen som umiddelbart mistenkte stoffskiftesykdom og tok prøver for det. Torsdag kveld ringer fastlegen og ber meg komme til lege førstkommende mandag for å starte medisinering. Hva tenker jeg??? Dette må være feil, kan jo ikke være så galt, kanskje jeg har hatt litt høyt på prøvene, men sikker normalt igjen hvis jeg tar nye nå... Men nei da.. Nå har ikke jeg fått med meg hva disse verdiene heter og hva de bør ligge på enda, men ihvertfall så har jeg FT4 på 56, de andre verdiene husker jeg ikke. Har startet på Neo-M med 60mg pr.dag, og ble sykmeldt 50% til neste kontroll før påske. Skal til spesialist for undersøkele og en slags "røntgen" av skjoldbruskkjertelen. Føler meg litt "tom", er lei og sliten... Hva skjer nå? Hva vil dette innebære videre? Hvor langvarig kan dette bli? Hva er bivirkninger, konsekvenser av sykdomme? Kan jeg bli gravid med en sterkt ønsket nr.3? Mange spørsmål som svirrer rundt i hodet, tror nok dette forumet vil bli aktivt brukt i tiden fremover.
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte. Sikker diagnose?
Av Maxern i forumet Lavt stoffskifteSvar: 17Siste melding: 16-11-08, 14:33 -
Nylig fått diagnose lavt stoffskifte, erfaringer og sprøsmål
Av shiny78 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-11-06, 16:27 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker