Sitat Opprinnelig skrevet av Veronica1991 Vis post
Heisann jeg er ny her og lurer på mye når det kommer til lavt stoffskifte. jeg fikk sykdommen for ca. 2 år siden, men har rett og slett ikke satt meg noe særlig inn i den, fordi jeg tenkte det ikke var noe spesielt å forholde seg til. Jeg fikk en klar beskjed av legen min, og det var å gå fast på tabletter hver dag, ellers fikk jeg ikke noe særlig info om selve sjukdommen, derfor valgte jeg å begynne å søke litt mer på nett for litt siden. jeg fant mye, men det sto så forferdelig mye! Etterhvert så jeg denne hjemmesiden her, og lagde meg bruker, etter å ha lest en hel del ble jeg rett å slett sjokkert over at det er så mye virkninger ved denne sjukdommer.

dette leder meg da til spørsmålet mitt. Jeg har hatt hjertebank veldig lenge, og det er også veldig kraftig, men de gangene jeg får det varer det bare 5 sekunder, men det føles ut som om hjerte skal slås ut av brystet mitt. er det normalt? jeg har også opplevd svimmelhet, ofte etter hjertebankene, noen ganger er det så alvorlig at jeg må lene meg på ting for ikke å falle om, ofte blir jeg også kvalm og uvel etter hjertebankene. har dere opplevd noe lignende?

hvis dere har, vet dere grunnen til dette og hva jeg kan gjøre for å hindre det? er det pga overdosering av levaxin??

håper på svar)

mvh

Veronica, 17 år.
Kjære Veronica,

Det var da skremmende lik tankegang som jeg hadde på den tiden jeg fikk diagnosen. Jeg tenkte også at jeg ikke gadd å ta sykdommen seriøst, så jeg tenkte faktisk ikke på den de første 11 årene jeg hadde diagnose med Levaxinbehandling! I ettertid angrer jeg på det.. For ting kan bli så utrolig mye verre hvis man ikke tar sykdommen seriøst og lever etter den!

Bare ta det med ro, les deg sakte men sikkert gjennom alt, etterhvert. Du trenger nok å vite en god del om sykdommen, da de aller fleste fastleger ikke kan nok om den. Det er uhyre viktig å vite det grunnleggende, med mer, om sykdommen for å leve optimalt med den gjennom årene som kommer.

Jeg fikk diagnosen min da jeg var 18 år gammel, og jeg har også slitt MYE med hjertebank. Først varte det i 5-10 sekunder, hver natt. Og så begynte deg å vare i opp til 30 sekunder hver gang. Utrolig ekkelt når det skjer. Jeg hatet virkelig å få det. Jeg fikk det i 5 år før jeg tok Levaxin, og i de neste 11 årene med Levaxin. Riktignok fikk jeg det mer skjeldent med Levaxin enn før, uten Levaxin.

Akkurat nå skal jeg prøve meg uten Levaxin for første gang på 12 år, og se hva som skjer da. Jeg har ikke hatt hjertebank på 1 år nå, og det er ikke noe jeg savner. MEN jeg ville heller hatt hjertebank hver natt, og følt meg "relativt frisk" ellers, enn å være som jeg er nå: Superslapp deluxe, fordi jeg går ned på Levaxindosen. Nå føler jeg heller at hjertet mitt slår for sakte (ofte ned i 50 slag pr minutt) enn for fort!

Levaxin kan nok gi hjertebank selv om man ikke er overdosert. Du trenger nok ikke å bekymre deg veldig mye for dette. Det er nok mer ubehagelig enn farlig.

Velkommen til forumet, forresten! Heldigvis for oss alle kan vi hjelpe hverandre her på forumet. Jeg hadde vært fortapt uten forumet!

Mvh.
Thomas