Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: Hormonhermere

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Stoffer som kroppen vår tolker som hormoner

Fra tråden: Dr. Mark Starr's "Hypotyreose Type 2: Epedimien"-forskning

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Det er kanskje litt på siden av temaet. Men jeg husker en sak for mange år siden der Palmolive sin såpeserie var utsatt for kritikk (en gang på 80-tallet?). Det ble påstått at disse såpene inneholdt såkalte hormonhermere, altså stoffer som kroppen vår tolker som hormoner. Det ble stille rundt den saken, så jeg aner ikke hvordan den endte. Det er kanskje noen som vet det?
    Jeg ved kun hvordan det endte i Danmark. Det endte med ingenting! Colgate-Palmolive Company fortsætter med at sælge produkter til personlig pleje indeholdende Triclosan (bl.a. tandpasta "Colgate Total" samt "Colgate Total Whitening" selvfølgelig også indeholdende fluor) og ellers anvender de hormonforstyrrende parabener til konservering af deres produkter. Og Colgate-Palmolive Company er langt fra den eneste producent af giftige mix til husholdning og personlig pleje.

Man kan selv tjekke sin kosmetik og midler til personlig pleje for skadelige stoffer, på letforståelig dansk - ved at benytte en meget fin opstilling af informationer på hjemmesiden Pure Shop. Godt nok er hjemmesiden kommerciel, men info man finder på linket er kun en opsamling af, hvad der allerede findes i hobetal på det internationelle Internet, inkl. henvisninger til videnskabelige kilder osv.

Når man bruger listen på Pure Shop som udgangspunkt - vil man finde artiklerne både for og imod kritikken af bestemte base- eller tilsætningsstoffer. For mig selv personligt gælder det, i så fald - at er der først sået tvivl om et bestemt stof - afviser jeg at bruge produkter, der indeholder det. Jeg er selv ikke så "principfast", at jeg først vil afvente de 100% skudsikre beviser på, at et bestemt stof ikke sundhedsskadeligt. Det kan tage mange herrens år af et liv på jorden og tid, der ikke kan skrues tilbage. Derfor tager jeg ingen chancer og sørger for, at heller ikke min familie gør.

Selv er jeg hellere grim, tandløs, udtørret og beskidt - end jeg vil være dement og syg som gammel, som følge af brugen af skøndheds- og plejemidler fyldt med helbredsskadelige stoffer.

Sonjas indlæg har mindet mig om en bog jeg har læst for et par år siden: "Vores stjålne fremtid eller DEN HORMONELLE FORURENINGSFARE" - jeg i dag har postet en omtale af her på Biblioteket
    Sist endret av Anisa; 07-03-09 kl 09:22
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn