Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
13-08-05, 11:49 #1
Det er nok legen som burde vite best om interaksjonen fra annen medisin du bruker og hvordan dette bør handteres til beste for deg. Han vet hvordan han skal skaffe viten om dette.
Kanskje han forslår en annen hjertemedisin ?
Som jeg forstår problemet, så viser nye forsøk at hjerteceller sperres for T3-intrengen.
Det er jo ikke bra for noen - uansett om de har sin egen T3 eller får den via tabletter.
Når det gjelder måleresultatetne dine så influerer nok ikke medisinen på dem. De vil fortsatt sveve rundt i blodet og la seg måle. Det er "bare" celleintrengningen som forhindres av medisinen.
Måleresultatet viser ikke om det virkelig foregår et stoffskifte - bare om forholdne er tilstede for et, og hvordan disse er i forhold til en kontrollgruppe av andre pasienter sitt.
Det er godt mulig at du kan øke dosen litt. Dosen din kan ikke betraktes som høy, men du er i området der en økning kan gi overdosesymptomer som høyere hvilepuls og hjertebank. Et normalt hjerte tåler fint dette, men dosen bør senkes igjen og en bør hoppe over dosen en dag hvis dette skjer.
Jeg har funnet dosen min på den måten at jeg har økt men 15mG hver 3.mnd. til dette skjer og så senket den 15mG, men dette må vi alle vurdere selv da.
Årsaken til resultatnedgang tross doseøkning KAN jo være at målingen tas før effekten av doseøkningen kan måles. I så fall ta en måling til før du øker.
Det kan også være at når man begynner med Armour så må man begynne lavt og øke etterhvert. Hvis man begynner på 120mG så vil dette være for mye, men hvis man klarer å holde ut vil det etter en tid bli for lite - og en må øke dosen. Denne effekten kan også være årsaken til at resultatene er gått ned tross doseøkning. Og det kan være en kombinasjon av disse.
Ellers er tallne dine "finere" enn mine da. Jeg sliter med å komme over 15, men føler med absolutt best da.
Antistoffer omtales av www.furst.no som en "engangsmåling" som kun er egnet i en diagnosisituasjon. Altså kun for å fastslå om antistoffer angriper kjertelen eller ikke. I følge dem, er det ikke nødvendig å ta oppfølgende prøver, for antistoffene vil en ha hele livet - også etter at kjertelen er død.
Mange pasienter melder likevel om symptomendring når antistoffene endres. Antioxydanten selen hevdes å ha gunstig virkning.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Av Trude i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 87Siste melding: 18-08-13, 22:04 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte når jeg var var rundt 10 år gammel.
Av Shorty i forumet Lavt stoffskifteSvar: 23Siste melding: 23-05-10, 22:48 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Av Trude i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 26-03-10, 19:47 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker