Viser søkeresultater 1 til 10 av 77
Tråd: Trening
Threaded View
-
05-08-05, 01:20 #1
Trening
Jeg har tenkt en tid at det kunne vært greitt å ha et tema for tips og erfaringer omkring trening. Har jo forstått at det er en del på forumet som driver trim av ett eller annet slag - det være seg så mangt.
Grunnen til at jeg oppretter dette i dag, er at jeg har lagt rett ut i dag etter en altfor hard treningsøkt onsdag. Vanligvis vet jeg hvor mye jeg tåler og jeg prøver å holde meg innenfor "smertegrensen". Dette skar seg altså på en spinningtime i et treningsstudio onsdag da. Jeg trener mye egentrening - altså alene eller jeg instruerer, så det er sjelden jeg er på andre sine timer.
Det gikk bra til å begynne med. Tenkte at dette klarer jeg. Jeg spinner jo mye hjemme på altanen, så dette skal nok gå bra
Det endte opp med det jeg vil kalle en RÅ treningsøkt, og det liker jeg, og jeg klarte faktisk å henge med under hele timen.
Så badstu/tyrkisk bad med "avriving" under kaldt vann 3 ganger. Dette gikk også bra. Var faktisk deilig. Kan anbefales.
På vei hjem begynte smertene å murre og det begynte å ane meg at dette ikke ville gå så bra allikevel. Og så - 2 timer senere når jeg låg i senga, så mener jeg det bokstavelig når jeg sier at jeg trengte noe smertestillende lignende morfin. Det gjorde fryktelig vondt i hele kroppen. Også vondt å kjenne underlaget presse mot kroppen. Men ok - jeg burde visst bedre. Det var bare så gøy på trimmen og jeg var så full av energi at fornuften forsvant som dugg for solen. Så jeg tenkte når jeg låg i senga at dette fortjener du dumme jente!!
Men så - og her ble jeg REDD!!
Og det kom som en bombe: Hjertet begynte å hamre så ufattelig fort. Pulsen steg til det jeg vil kalle høy treningspuls, og dette varte i ca 2 timer. Da var jeg så utslitt og lei at jeg gulpet i meg 1/2 liter vin og sovnet faktisk. Snakk om selvmedisinering!! Aner ikke om det jeg gjorde der var farlig.
Har hatt høy puls i dag også. Derfor holdt sengen, og jeg verker og verker. Selvforskyldt alt samen fordi jeg vet bedre. Kan legge til at jeg hadde faktisk ikke spist på hele dagen. Kan ha medvirkende årsak.
Hva i all verden kom den hjertebanken av?? For mye thyroxin som blir pøsa inn i kroppen? Noen som har opplevd det samme? Svært ubehagelig, og til å ta lærdom av. Men kan det komme igjen nå som jeg har hatt det - selv på en moderat treningsøkt? Er litt bekymret nå.
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker