Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Tråd: lavt stoffskifte???
Threaded View
-
02-08-05, 11:49 #1
lavt stoffskifte???
Heisann.
Noen som kanskje kan svare meg?
Jeg begynnte å miste hår for noen år tilbake. Det går litt i perioder men har aldri blitt like tykt som det var for mange år siden. Har prøvd det meste men ingen ting hjelper. Enkelte dager er det så ille føler jeg at jeg ikke har lyst å treffe folk.
Så fikk jeg tips om å ta den anti tpo tru jeg den heter at den kunne vise noe.. Jeg har bestillt time til lege og begynnt å sjekke litt på nettet hva dette egentlig er for noe.
Og må si jeg ble sikkelig overrasket. På symptome lista hadde jeg 10 av 17. Så hvis alle mine problemer bugne ut i at jeg har lavt stoffskifte så kan det forklar mye.
Noen av syptomeme var at en var frossen og det er jeg til de grader. Jeg går med ull sokker inne hele sommeren. Fyrer mannen min ut av stua, fryser for det meste. Så var det hår avfallet, tørre negler som sprekker opp. Så har vi tørr hud og det også har jeg til de grder. Deprimert ja ikke kjempe men er sjelden gla og lykkelig selv om jeg egntlig har grunn til det, men klarer ikke å være de. Skal så lite til for at jeg vill bure meg inne og ikk treffe folk. Men tvinger meg ut.
Så sto det om sex lyst eller noe sånnt, og det kan min mann skrive under på at den ikke er så topp som han kunn tenkt seg. (men han er snill og klager ikke).
Så var det noe om talevansker og ikke stort problem men tunga har det med å krølle seg og har veldig store problemmer med lange vanskelige ord.
Så var det at når jeg blir stresset stopper tankegangen min helt opp, noe som skjer ofte med mine 2 jenter på 3 og 7 år, når vi er f.eks. ute å handler.
Veldig glemsk er jeg også, og da overdriver jeg ikke, men trudde kanskje jeg bare sorterte ut hv som ikke var så viktig og glemt de pga. stress. Så jeg har tenkt på med gru hvordan glemsk heta mi vil bli når jeg er så ille no når jeg akkurat har tippa 30 år.
Ellers stort søvnbehov, ukonsentrert og tru det var mere som stemt så godt men husker som vanlig ikke alt som sto....
Har følt det i di siste årene at det er noe men vet ikke hva, nesten som om jeg har lurt på om jeg er en hypokonder... Så nesten så jeg håper jeg har det for det ville gitt svar på så mye og kune kanskje gjort noe med det.
Er alt dette tilfeldig eller kan det være lavt stoffskifte?
Hvis de evt. er det og begynner på medisin, får jeg tilbake mer hår? Forsvinner en del av symptomene?
Vet de var mere men som vanlig må jeg bare resigner å si at jeg ikke husker...
Hvordan tar man prøven?
skal man faste først?
Hvor lang tid før en får svar?
Noen som har noe tips til meg ellers?
Tar i mot alt med stor takk!nala 30

Svar med sitat

Bokmerker