Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Slutte med Levaxin...
Threaded View
-
06-06-05, 14:11 #1
Slutte med Levaxin...
Må først få takke for at jeg alltid får gode svar her på forumet! Kjempefint å ha dere her når frustrasjonen blir for voldsom
Fikk beskjed av legen i dag at jeg skal slutte med Levaxin. Denne beslutningen er gjort etter at jeg ble henvist til endokrinolog, og denne ikke ville ta i mot meg. Han mente at fastlegen allerede har gjort det som kan gjøres, og mente at å slutte med Levaxin var et forsøk.
(Kort repetisjon: fikk diagnosen i januar etter at prøvene i oktober -04 viste TSH 8.2, FT4 13.1, FT3 4,6 og anti-TPO 374, og jeg hadde følte meg helt elendig hele høsten. Begynte på Levaxin i jan-05, og har gradvis trappet opp til 100 mikrogram. Den siste tiden har jeg hatt tegn til overdosering, men ellers har jeg merket liten bedring. Har leddsmerter, muskelstivhet, konsentrasjons og hukommelsesproblemer ++. Det hører også med til historien at jeg hadde lignende plager for 10 år siden, med TSH på 2.27 og FT4 på 9.4.)
Skal til reumatolog i august, men har liten tro på at det fører fram siden alle blodprøvene er negative.
Er fortsatt fullt sykemeldt, og nå begynner jeg å miste litt troen på at jeg skal bli noe bedre. Er så lei!!
I det siste har jeg ikke tatt noe særlig stoffskifteprøver, så jeg aner ikke hvordan det ligger an. (i februar var TSH 1,97, FT4 13,0 og anti-TPO 93. FT3 ble ikke tatt).
Siden jeg i det siste føler at jeg har hatt høy puls, ble BT tatt i dag og det var 100/80. Merkelig, synes jeg. Har hatt veldig svingende BT ved kontrollene, så det ble tatt EKG i dag som var helt fint.
Hva synes dere jeg skal gjøre nå? Be om Armour når nedtrappingen er over?
Vet ikke hva jeg skal tolke utspillet fra endokrinologen som; har jeg ikke hypothyreose likevel? Fastlegen min mener at jeg har det for jeg har hatt høy TSH, antistoff og flere tilfeller i nær familie.
Dette skal ikke være lett, tydeligvis
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Svar med sitat
Bokmerker