Viser søkeresultater 1 til 10 av 73
Tråd: forventninger til Armour
Threaded View
-
08-05-05, 18:46 #11
Joa, det kan jeg, men det er jo min historie da. Det er forskjellig hva en syns er plagsomt og også forskjellig hva Armour virker best på tror jeg.
Jeg hadde gått på Levaxin i 17år omtrent og var bare blitt verre og verre. og uten at det alarmerte noen i det heletatt. Tross at jeg klaga jeg - spurete og grov om det fantes noe annet, men fikk "nei" det gjorde det ikke !
Armour hadde jeg hørt om her (i et tidligere fora), men jeg måtte kaste meg over en stakkars vikar for å få.
Og jeg fikk ingen dosehjelp og oppfølging, så jeg begynte forsiktig. Etterhvert forsto jeg at dette ikke var noe farlig heller, så da økte jeg for fort og måtte ned i dose ganske lenge.
Så det har tatt litt lenger tid enn nødvendig for meg da, men nå har jeg brukt 3Grain/dag i 3uker og nå først kommer energien skikkelig.
Før jeg byttet til Armour hadde jeg en hel rekke symptomer som alle forsvant en etter en selv på den lave dosen til å begynne med.
Det er ikke så mange av slike symptomer som er mulig å bevise at man virkelig har, men kroppstemperatur er det mulig å måle. Min var 36,1¤C ganske konstant også. Jeg målte den hver dag i et helt år mens jeg regulerte Levaxindosen. Og den hadde absolutt ingen innvirkning på doser mellom 100 og 300µG/dag.
Med Armour er det slik at tempen stiger de første dagene etter en doseøkning - og så faller den igjen til 36. Bare ikke nå denne siste gangen ! Ikke enda iallfall. Nå har den vært mellom 36,4 og 36,8 - Hver dag i 3uker. Kanskje faller den, men da kommer jeg til å øke dosen !
Kan jeg styre dosen med temperaturmåleren ? Sleppe blodprøver ? Jeg veit jo at TSH=0 og fritt T4 er ett eller annet for lavt. Hvorfor ?
Kroppstemperaturen er viktig i stoffskiftesammenheng for den er jo egentlig spillvarme fra hvilestoffskiftet.
Nå er ikke jeg i "mål" enda, og jeg skifter mening like fort som andre skifter skjorta si. Jeg er ikke den som sitter å tvi holder på noe jeg en gang trodde på. Nå skal jeg holde denne dosen en 3-4uker til så skal jeg måle. Og så skal jeg holde den enda 4uker til - og måle enda en gang.
Men faller tempen igjen så øker jeg.
Det er nok forskjellig å starte på null med Armour - og å skifte til Armour etter flere års Levaxinbruk.
Hva skal du a ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker