Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Threaded View

Kvinne, 42 Gjest

Standard 2,5 år siden jeg fikk diagnosen hypothyrose. Kjære dere, hva skal jeg gjøre?

Jeg skriver innlegget her ren frustrasjon og med bønn om litt hjelp og veiledning.

Saken er flg:
    Det er nå ca.2,5 år siden jeg fikk diagnosen hypothyrose. I løpet av disse årene har jeg aldri følt meg helt topp, selv om mine stoffskifteverdier er OK.

De siste 2 årene har jeg vært delvis sykemeldt i perioder og jobbet 100% i noen perioder.
    Nå er min sykepengeperiode slutt og jeg må søke om rehabiliteringstønad.

Min nåværende fastlege søkte meg videre til spesialist, men der fikk jeg avslag da de mente at jeg var riktig medisinert og at det ikke var mer å tilføye i behandlingen av hypothyrosen. Legen jeg har nå, konfronterte meg med depresjon på første konsultasjon. Jeg også tidligere vært innom 2 leger som etter første møte med meg mente at jeg lider av depresjon. – Dette selv om diagnosen hypothyrose var klar!

Dette føler jeg er så feil som det kan bli. Jeg vet med meg selv at det er hypothyrosen som gjør at jeg ikke lenger klarer å yte 100%. Alikevell vil legene helst sette en diagnose på depresjon og tvinge meg over på lykkepille. Jeg føler ikke at jeg kan akseptere dette, da det bare er så feil! – Jeg kjenner det langt inni hjerteroten at dette ikke er riktig diagnose.

Etter mitt besøk hos fastlegen idag, sa han rett ut at dersom jeg ønsket å bli frisk måtte jeg iallefall prøve disse lykkepillen en periode – for å se. Jeg ga beskjed om at dette ikke var riktig, men han skrev ut en resept og sa at jeg måtte vurdere nøye om jeg kanskje burde prøve.
    Hvorfor er det slik at jeg skal bli påtvunget en tredje diagnose (jeg har i tillegg cøliaki) bare fordi jeg ikke blir frisk ved medisineringen av hypothyrosen?

Må jeg gi etter bare for at legen min sier det?

Kjære dere, hva skal jeg gjøre? Hele situasjonen er jo bare å bli maktesløs av.............
    Sist endret av Mod; 09-03-12 kl 03:35 Begrunnelse: Overskrift rettet

Lignende tråder

1. Svar: 23
    Siste melding: 14-10-11, 00:40
  2. Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
    Av Yvai i forumet Graves sykdom
    Svar: 6
    Siste melding: 10-05-10, 13:47
  3. Fikk diagnosen Hashimotos for en tid tilbake
    Av Carro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 76
    Siste melding: 10-02-10, 14:24
  4. Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte for litt over 2 år siden
    Av LillePus i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 02-11-09, 20:45
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker