Viser søkeresultater 1 til 10 av 29
Tråd: D-vitamin - normalværdi?
Threaded View
-
24-10-08, 19:02 #21
Re: D-vitaminer - bivirkninger?
Har ingenting med gluten å gjøre. Det er jo et protein.
Hvordan du og jeg og alle de andre som har lavt stoffskfte fikk det er det ingen som kan svare på. De har ikke kunskaper om det.
Men....
Man vet jo at D3 inngår direkte i flere prosesser i stoffskiftet.
Man vet jo også at når stoffskiftet er lavt så går alle prosesser langsommere - også dannelsen av D3 i huden.
Og da er man jo inne på " Den breda vägen" - den som går til H....
Før eller siden så vil den utilstrekkelige behandlingen vi mottar føre til for lite D3.
Dette vil man fra fagelig hold benekte - de tror fullt og fast på at når de rundhåndet deler ut Levaxin, så er vi å betrakte som friske mennesker.
Er vi ?
Våre helsemyndigheter har jo i en år-rekke anbefalt 5µg/dag. Det er visst akkurat nok til å holde Rakitten på armlengdes avstand.
Og det skal vi jo være såre fornøyd med ?
Jeg tror det var Nora som hadde funnet en studie hvor man skulle finne ut hvor mye D3 man måtte berike maten med til U-båtmanskap for å beholde sine D-verdier.
Det var 175µg/dag.
Så 50 er ikke noen kjempedose - det er en dose som de mer avantgarde TØR å forsøke å anbefale de som åpenbart har for lite.
Jeg tror de 50 er et slags kompromi, eller en slags dose de tør å strekke seg til uten at de risikerer at legelisensen ryker.
Flere mer frittalende jeg har lest anbefaler enda høyere doser.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Litt om C-vitamin
Av i forumet C-vitaminSvar: 19Siste melding: 12-05-11, 10:42 -
D-vitamin..........
Av Tiffen i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 18-11-08, 13:05 -
B6 vitamin
Av Bille i forumet B-vitaminerSvar: 2Siste melding: 30-10-07, 20:44 -
Ble satt på en hestekur på 4000 I.U. D-vitamin daglig
Av milla i forumet D-vitaminSvar: 21Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat
Bokmerker