Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Threaded View
-
10-10-08, 13:01 #22
Re: Armour - dosis
Så den finnes i Tyskland, kan jeg spørre om prisen ? Og skal man levere resept ?
Det var en reel dose du prøvde, men man kan ikke ut fra tidligere doser av syntetisk monosubstitusjon beregne dosestørrelser på Armour.
Ved første gangs oppstart med Armour anbefales lave doser, men nesten alle går jo over fra en syntetisk behandlig som har vart lenge, og som virker for dårlig.
Der kan man nok starte høyere. Prøv 1G/dag ?
Du kan jo prøve å være litt ekstra merksom og legge merke til symptomendinger.
Hvilepuls og morgentemperatur kan også støtte i dosebedømmelsen.
Armourprodusenten anbefaler en hurtig økning til en normaldosering, som de anslår til å være 2-3Grain/dag. Mange tåler godt å øke hurtig til å begynne med, men ikke alle.
Tilvenningstiden er 6-8 uker, men dosen kan godt økes hver annen uke til å begynen med, og du kan jo prøve å øke i trinn på 1/2G så lenge dosen er under 2G/dag.
Senere, hvis det er nødvendig med en finjustering, bør en nok vente lenge og endre i små trinn.
Hvis man skulle beregne ut fra Levaxindosen allikevel, så skal du over 4Grain/dag.
I pakningsvedlegget til Armour antyder man at det det er noe iveien med tarmopptaket hvis dosen skal over 3G/dag.
Jeg har selv ligget både på 4 og 5, men D-vitamin i store nok doser gjør at jeg nå bruker 2,25G/dag.
Det nærmer seg også skjæringspunktet hvor min TSH ble null. (1,75G)
Så får vi håpe det er din medisin.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Insulinresistent - Armour vs Liothyronin?
Av Marin Grense i forumet Lavt stoffskifte, insulinresistens og PCOsSvar: 15Siste melding: 22-05-08, 21:51 -
Forskellen på Eltroxin og Amour
Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 30-04-08, 20:23 -
Armour og Liothyronin
Av Berit S i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 2Siste melding: 20-12-07, 18:21 -
Hyperaktiv på Eltroxin?
Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 6Siste melding: 14-12-07, 11:47 -
har levaxin og liothyronin-kan jeg bli bedre med armour?
Av Tor i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 8Siste melding: 31-08-07, 19:26

Svar med sitat

Bokmerker