Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
14-09-08, 12:16 #8
Re: Behov for litt grunnleggende kunnskap -
Du behandles ikke for stoffskiftet enda knapp ?
fT4 målingen din er jo lav da. Den er muligens innefor den fagelig satte nedre grense, man fagligheten har tatt feil før den.......
En lege skal jo hjelpe deg til best mulig helse - ikke til de blodverdiser denne til enhver tid synes mest om !
Dette synes jeg er en ufaglighet mennesker som skriver om sitt møte med behandlermiljøet dessverre ofte møter.
Og det er vel ikke noe allmenngyldig godt råd man kan gi til slikt ? Hva synes dere som leser ? Hvordan kom dere over den kneika ?
Etter at mistanken om stoffskifteproblemer er kommet på agendaen, er nok de viktigste blodprøvene anti-TPO og TRAS.
De sier noe om de er utsatt for antistoffer, en kan nesten si helsetilstanden.
Har du målt disse ?
En fT4 på 11 er i nedre grenseland og det betyr at det er faglig grunnlag for å ta disse, og det vil være feilbehandling ikke å ta dem.
Er ant-TPO positiv og fT4=11 betyr det at du har Hashimotos thyreoiditt. Den er P.T. u-helbredlig, og behandling skal iverksettes med Levaxin 25µg/dag.
Det mumles om subkliniske tilstander og hvorvidt man skal behandle eller ei - det er en tullete diskusjon - forlang en prøveperiode på 3 mnd med lav dose - og se om det hjelper.
Jeg har nylig oppdaget at store mengder D-vitamin (D3) senker mitt behov for stoffskiftehormoner med 50%.
Og jeg lurer av og til på om jeg burde hatt D-vitamin isteden for Levaxin da jeg startet (jeg hadde ikke antistoffer)
Kanskje du skulle prøve en stund med store D3-doser ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker