Jeg har sittet med tåra i øynene og lest i forumet. Skjønner nå at masse av plagene mine skyldes lavt stoffskifte eller hva dere nå kaller det.

For noen år siden var den en lege som tok fatt i en verdi hos meg som han synes var i grenseland og ga meg levaksin. Jeg har nå gått på dette de siste årene (100 mg). Jeg kjente forbedring den første tide. Orka komme meg opp at godstolen av og til, og ting var ikke helt uoverkommelige lengre. Magen fungerte igjen for første gang for første gang på 20 år. Det var bare helt fantastisk.

Men hvor lenge var han Adam i Paris.. Det siste året føler jeg at jeg glir sakte men sikkert over i den tilstanden jeg var i tidligere. Det er akkurat som om medisinen ikke virker lengre. Og når jeg nå leser i forumet så er det så mange flere ting i livet mitt som jeg kan legge på sykdommen og ikke på late, trøtte, udugelige meg. Det er så utrolig tungt å være trøtt hele tiden, at kroppen og fordøyelsen stopper opp igjen. Jeg fikk humøret tilbake, men jeg kjenner alt det gamle ligge bak der og bare venter på å sluke meg igjen. Nå har jeg selv oppmedisinert meg i håp om at det kan forhindre at jeg glir tilbake igjen, for å få fart på magen, humøret og energien. Men det ser ikke ut til å virke. Tidligere fikk jeg raskt uro i kroppen og smerter i armer og ben når jeg overmedisinerte. Nå skjer det ingenting selv om jeg dobler dosen. Det er så tungt etter å ha vært "oppe" litt og nå synke tilbake.

Min lege sa, sist jeg nevnte at jeg følte at jeg var lav igjen, at så lenge verdien viste det den viste så var det ingenting feil med meg og ingenting han kunne gjøre. Tallet talte sitt tydelige språk, sa han.

Jeg er utrolig lettet for å nå skjønne at alt henger sammen med mitt stoffskifte, men samtidig helt fortvilet for jeg skjønner ikke noe av sykdommen og hva jeg skal gjøre videre. Har lest i utallige nettsider nå, men det blir så innviklet med et sammensurium av prøvenavn og medisinnavn. Og hodet mitt er bomull fra før..

Er det noen som kan fortelle meg i enkle vendinger hvordan jeg skal forholde meg videre. Hvilke prøver/verdier og annet skal jeg be om.

HJELP???