Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
13-05-08, 16:21 #1
Sjefen, oppfølgingssamtale og sykemelding
Jeg har vært sykemeldt delvis og helt siden januar. Først pga stemmetretthet, siden fordi jeg var så himla sliten i tillegg, og siden sist oppfølgingssamtale har jeg altså fått diagnosen lavt stoffskifte.
Jeg skal ha ny oppfølgingssamtale med sjefen denne uka, og nå lurer jeg veldig på hva jeg skal si til henne. Skal jo egentlig starte med 60% sykemelding denne uka (hatt 100% i seks uker nå), men foreløpig har jeg jo ikke engang kommet meg ut av sofaen da...
Må jo fortelle om stoffskiftet, men vet ikke hva og hvor mye jeg bør si...
Jeg er redd for å si for lite sånn at hun ikke skjønner alvoret i sykdommen. Og jeg er redd for å si for mye sånn at det vil bli brukt mot meg eller noe.
Samtidig er det jo denne sykemeldinga da... Hva gjør jeg dersom jeg ikke fungerer i 40% jobb?? Kan legen og jobben kreve at jeg jobber mine 40% selv om det virker helt utopisk for meg? Hvilke rettigheter har jeg egentlig? Og hvor vanlig er det med sykemeldinger når man nettopp har fått diagnosen?
Masse spørsmål her ja...
Kikker stadig gjennom ulike temaer her inne på forumet, og er utrolig takknemlig for alt jeg lærer, og ikke minst for at jeg ikke er alene om dette...
Klem

Svar med sitat
Bokmerker