Viser søkeresultater 1 til 10 av 48
Tråd: Melatonin
Threaded View
-
09-04-08, 14:31 #34
Re: Vet noen hvorfor vi ikke bør bruke Melantonin?
Hmm.... jeg ved ikke hvorfor denne disclaimer. Det er værd at søge efter et svar på.
Opprinnelig skrevet av Joni
Men derudover er Melatonin er jo det selvsamme hormon vores pineallirtel selv producerer. I hvert fald nok af når vi er unge. Dannelsen af Melatonin falder med alderen og samtidigt udvikler vi jo flere sygdomme samt (nogle af os) også nedtrykthed og direkte depressioner. Nogle påstår, at netop det kan være bl.a. et resultat af et aldersbetinget fald i melatonindannelsen.
Personligt og for mit eget vedkommende kan jeg ikke se, at et supplement med Melatonin - til erstatning af det Melatonin jeg ikke længere selv danner nok af - skulle skade mig hvis jeg var depressiv.
Derimod ved jeg ikke, hvorfor skulle Melatonin frarådes i forbindelse med autoimmune sygdomme. Måske findes svaret i den bedste bog, der nogensinde er blevet skrevet om Melatonin af Walter Pierpaoli, der er den forsker i verden, der ved mest om emnet. Dr. Walter Pierpaoli har skrevet bogen "The Melatonin Miracle" i 1995 sammen med William Regelson. Desuden er han med i "Pineal gland and other pacemakers in the progression og aging and carcinogenesis". New York Academy of Sciences. Vol 219.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker