Hei
Lenge siden jeg postet noe nå, men har vært innom nå og da - når jeg har hatt anledning. Jeg har brukt Levaxin i snart 4 år - livet kjennes fortsatt som en berg- og dalbane. Og jeg tåler doseøkninger veldig dårlig - så jeg bør gå veldig sakte opp.

På senhøsten i fjor kjente jeg meg nokså sliten og hadde problemer med å holde ut dagen etter klokka 15:00 på ettermiddagen. Konsentrasjonen var elendig og jeg slet ........

Jeg var på kontroll og fikk tatt en prøve 10.10.07- som viste FT4 17,2 og TSH 0,05 - på dosen 575 mgr pr uke. Jeg justerte opp dosen til 612 mgr/uke og tok nye prøver 14.12 - da viste prøvene FT4 17,3 og TSH 0,08 (altså etter 8 uker). Fortsatt var jeg helt på "bærtur", både fysisk og mentalt sett - og måtte hvile 2-3 timer på ettermiddagen hver dag. Utskeielser som sosialt liv kunne fungere den ene dagen, mens jeg kunne risikere å "betale" i flere dager for bare å gå på butikken den neste gangen.

Av tidligere erfaringer fungerer jeg best når FT4 ligger på 18, -19,......

På nyåret bestemte jeg meg for å dosere opp ytterligere - så fra 1.1.08 justerte jeg opp dosen til 656,25 mgr og merket ganske raskt en "positiv" effekt - jeg klarte å få mer innhold i dagene og klarte meg uten å måtte "sitte i en stol" flere ganger daglig. Nå er jeg inne i den 7. uka etter doseøkning - prøver tatt den 30.1 viste FT4 20,1 og TSH 0,01.

Omtrent samtidig som jeg tok siste prøver begynte jeg å merke "stikkinger/brennende smerter" (4 uker etter doseøkning) - som en bånd rundt anklene - og en del susing i ørene. Jeg har en nakkeskade etter en påkjørsel og er godt kjent med susing i ørene fra tidligere (det kommer og går) - så jeg er usikker på om susingen kommer fra det ene eller det andre 8)

Jeg har ingen forhøyet puls, jeg er ikke "hissig" eller "agressiv" som jeg har opplevd tidligere ved doseøkninger, jeg har ikke hjertebank. - Jeg kjenner meg ganske ok, foruten det med anklene og susingen. Jeg føler meg heller ikke stresset - som jeg også har kjent på ved tidlgiere doseøkninger. Gubben synes jeg virker mer "kvikk" på en positiv måte. Jeg må tisse ofere, men det er ikke noe som er ekstremt.

MEN - jeg undrer - bør jeg vente noen tid og se om de symptomene jeg kjenner avtar. Kanskje har de ikke noe med doseøkningen å gjøre?! (Min endrokrinolog har tidlgiere avvist dette med "smerter i leggene" og sagt at dette ikke hadde noe med stoffskiftet å gjøre.... ?!?!

Tidligere har jeg som sagt ligget på FT4 19,2 og hatt det utmerket.

Noen råd ? - Eller noen som har erfaringer med "avvikende overdose-symptomer".

Glad for svar