Hadde total thyroidectomy i fjor og går på Levaxin. Prøveresultatene på fT4 og fT3 er nå innen normalen og TSH supprimert (ca 0.02). Stort sett går hverdagen greitt, klarer 100% jobb, men er super-stuptrøtt hver ettermiddag/kveld.
Eneste jeg stusser på er at jeg har begynt å skjelve på hendene igjen, ikke sånn skjelving over hele kroppen som da stoffskiftet var skyhøyt, men mer irritabel dirring som kommer hvis jeg blir stresset i jobben eller hvis jeg skal "ta et tak" (tunge løft etc). Har altid vært superstø på hendene, har en jobb som krever at jeg er stø. Nå dirrer jeg altså staks jeg tar til med "pirke-arbeid" og spesielt da hvis jeg blir stressa (noen ser på eller at det haster). Og i situasjoner jeg skal løfte kasser på jobben etc.

Er også blitt øm i fingerleddene, akkurat som jeg har slått dem, fingrene føles hovne over midt-leddet når jeg knytter hendene.

Kan dette komme av lavt stoffskifte selvom verdiene mine viser normalt? Tankegangen min er at før thyroidectomy'en er det mulig jeg hadde ganske høyt stoffskifte i alle år, kroppen er vant til det, så nå når jeg regulerer stoffskiftet selv til innenfor normalen blir det for lavt for meg og denne skjelvingen/ kraftløsheten samt ømme ledd oppstår? Eller er det helt på viddene?