Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
29-11-07, 18:08 #1
økt følsomhet for passiv røyking...hvordan si ifra?
jeg har alltid hatt moderat ubehag ved passiv røyking, men synes det har blitt "verre" etter stoffskifte greiene.
dvs, jeg blir veldig slapp og trett, kan bli småkvalm(for å ikke snakke om lukten...) av passiv røyking.svir i øynene osv.
problemet er egentlig kun på besøk hos svigermor(alle på min alder røyker ute uoppfordret). hun vil gjerne jeg skal feire jul hos dem, men for meg er røykingen så stort problem at jeg ikke har lyst.....hun har sagt at når er barnebarn kommer er det slutt med en gang, og det er jo bra.
men jeg vet hennes holdning generelt er at det er hennes hjem, og der må man få røyke inne.
noe som forsåvidt jeg er enig i, men jeg synes det er vanskelig å få forståelse for at det ikke er et prinsipp mot røyking - men en reell plage....hun lufter og slikt, men jeg blir skikkelig slappfisk resten av dagen.....og med den vanlige trettheten i tillegg så blir det jo helt zzzzz..........
så er moralen da at jeg bare venter med å feire med dem til det er en baby i bildet, eller skal man faktisk forvente at andre ikke skal røyke i eget hjem??eller bare si sannheten og få en negativ reaksjon? de fleste røykere tror jeg kanskje ikke forstår rekkevidden av ubehaget....
(må jo legge til at huset er så innrøyket at selv om hun ikke røyker tett under selve besøket så får du en god dagsdose likevel...hehe...)

Svar med sitat
Bokmerker