Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
17-10-07, 13:10 #1
Prøver og bli gravid og lavt stoffskifte! OPPDATERT
Juhuuuu
Etter 13 mnders prøving, 3 mnder med levaxin og en prøveperiode med pergo så satt spiren
Jeg er gravid
Hvilke rettigheter har man på oppfølging fremover?
Jeg er ei jente på 22 år fra Trondheim som nettopp har fått diagnosen Lavt stoffskifte. Jeg og samboeren min har vært prøvere siden 6 november 2006, og syklusene mine har vært litt på bærtur kan man si.
De har vært på alt fra 28 dager til 90... Jeg begynte å lese litt rundt emnet og fant ut jeg hadde en del symptomer på PCO/PCOS, og ordnet så jeg fikk utredning for dette. Var til hormonspesialist og tok blodprøver, og fikk diagnosen Lavt stoffskifte. Noe jeg synes er merkelig egentlig, har hatt symptomene siden tenårene... men ingen prøver har slått ut før.
I brevet jeg fikk fra spesialisten sto det: Det er litt forhøyet verdi av hormonet LH i forhold til verdien for hormonet FSH i prøven, noe som kan forårsake lange sykluser eller sjeldne menstruasjoner.
Stoffskiftehormonet TSH ligger i øvre del av normalområdet, mens hormonet FT4 (thyroxin) ligger under nedre normalområdet. Dette kan indikere tendens til lavt stoffskifte. Dersom du ønsker det kan det derfor startes en forsøksbehandlig med en lav dose Levaxin for å se om du føler deg i bedre form og ev. får mer normal syklus.
Det er ønskelig med en kontroll her med samtidlig ultralyd av eggstokker/livmor.
Noen som kan forklare meg hva alt dette betyr og hvilken innvirkning de medisinene kan ha på prøvetiden vår?
Noen som har vært i samme situasjon?

Svar med sitat
Bokmerker