Viser søkeresultater 1 til 10 av 69
Threaded View
-
07-10-07, 17:47 #11
Så absolutt en spennende tråd dette, ja!
Opprinnelig skrevet av mohaienne
Jeg får selv et midlertidig løft når jeg drikker kaffe, blir energisk og sosial, og konsentrasjonen styrkes..
Nå som jeg er student går en rimelig stor andel av stipendet med til kaffebøtter jeg tar med meg til forelesning, eller på lesesalen ;) eller inntar før jeg skal gjøre husarbeid!
Jamfør en annen tråd, ang. utslitthet og behov for restitusjon etter anstrengelse, kan jeg nevne at etter en slik dobbeltforelesning, (4 timer) er kl 12 og jentene vil ut og lunche.... I teorien er dette noe jeg synes er veldig hyggelig, men jeg har gjentatte ganger opplevd at jeg har vært sliten og hatt lite og bidra med under slike fellesluncher. Det har vært så mye informasjon og ny lærdom hele formiddagen, og kroppen vil helst hjem og døse..
Når fredagen kommer og det skal festes, er jeg som regel "helt skutt" etter ukas innsats, men klarer jeg å komme meg ut av leiligheta (dørstokkmila) og får i meg noen glass vin e.l., blir jeg ofte full av energi igjen, når det gjelder lyd og lys er det bare å kjøre på, og jeg blir den marianne som forteller vitser og underholder... noen ganger er jeg til og med den siste som går hjem!!
til gjengjeld er mine dager derpå helt ubrukelige... jeg kommer meg ikke opp før kl 14-15, og det er begrenset hva jeg får ut av resten av dagen...
Altså gir i mitt tilfelle stimulier som kaffe og alkohol stoore løft, men, iallfall i alkoholens tilfelle, blir prisen høy å betale...
En videre tanke, hvÃ~s teorien med at t3 øker ved inntak stemmer, og folk føler seg bedre etter slike inntak, støtter jo det argumentet for å forsøke liothyronin, eller armour...

Svar med sitat
Bokmerker