Sitat Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Jon:
Nei, det er ikke bare ufortjent pepper som kommer. Det er flere her inne som åpent har forsvart foreningen og at det er det best å ha en slik forening og at vi må stå sammen. Så kommer Bente Bakke og sier at vi ikke bør være her fordi vi ikke er godkjente likemenn. Det er nedlatende og det bør hun få vite. Tviler på at de har særlig mer kunnskap om sykdommen vår enn som er samlet her inne. Og vi er ikke enige i alt - på ingen måte - men vi har et åpent sinn mot de menneskene som er her. Og om de angriper NTF så er det deres rettighet. Og jeg tror det er bra at det blir diskutert. De fleste av oss har en erfaring med leger osv som gjør at vi synes at det er ok å se litt lenger enn Aker. Det bør BB takle.

Jeg tror ikke at man kan gjøre alt det medlemmene vil, men at vi skal ikke drive likemannsarbeid fordi vi ikke har lest en bok som er skrevet om temaet? Nøkteren info?? Når hun kommer med luftetur av hunden som utsagn i samme åndetak, blir det mer enn god nok grunn til at man blir forbannet. Og hvem i all verden sier at deres bok og kurs gjør deres medlemmer mer i stand til å takle likemannsarbeid? Se på legene de skal liksom ha lært å håndtere mennesker, men gud hvor arrogante de kan være. Og nedlatende også! Enten har man evnen til å inspirere mennesker eller så har man det ikke. Og jeg tror ikke BB har inspirert noen til å bli med i forbundet idag! Heller omvendt. Men, gjerne det er det hun vil? Så slipper hun litt mer radikale krefter innad i forbundet.
Det ser ut som vi har tolket det vi leste noe forskjellig her.

Jeg så ikke innlegget til BB som et angrep mot dette forumet. Jeg så det utelukkende som et informasjonsskriv/reklameplakat. Uheldigvis kom et folkelig utsagn om gleden ved hundehold til å overskygge budskapet.

Vel, jeg må innrømme at jeg også leste et varsko knyttet til de terapeutiske råd som gis av legmenn her på forumet. Slik jeg ser det, er det nettopp denne kamuflerte kritikken som har fått folk til å reagere sterkest her på forumet. Slik kritikk leses lett som personangrep.

Ut fra kritikken som fremføres på forumet, fremstår det som om NTF er helt i utakt med de thyreoidesyke. Tatt i betraktning at NTF har mer enn 10 ganger flere medlemmer enn antall brukere på dette forumet, bør man nøye vurdere hvem som eventuelt er i utakt.

Jeg hadde ikke mange påstander i mitt første innlegg i denne saken. Jeg stilte hovedsaklig spørsmål. Disse er fortsatt ubesvart. Jeg tror man bør forsøke å danne seg et svar på spørsmålene før man lar eventuell frustrasjon over eget møte med helsevesenet velte over BenteB. Mine spørsmål var:

"Ville thyreoidesyke vært bedre tjent med at NTF la ned sitt arbeid? Er thyreoidesyke best tjent med at det dannes en ny organisasjon for å ivareta disses interesser? Sistnevnte er en mulighet de mest innbitte kritikerne av NTF bør vurdere. Alternativt bør de vurdere å søke posisjoner i NTF, slik at de kan påvirke NTF til å gå i det de mener er riktig retning. "