Louise

Ja, om noen har positive erfaringer, hadde det vært hyggelig om de fortalte om det.

Ellers, hvordan er prøvene dine? TSH, FT4 og FT3. I Norge (ja, kanskje også i Danmark?), kan noen av oss få lov til å forsøke Liothyronin av legen - den øker direkte FT3. FT3 går visst mest på psyke og kroppsvarme. Jeg har forsøkt Liothyronin i et halvt år nå, og noen måneder i fjor. jeg blir dessverre ikke bedre av det heller, men mange her inne har skrevet om positive erfaringer med Liothyronin, så det er enda en ting du kan ha i bakhodet ;) Hvis både din FT4 og FT3 er lav, så er det kanskje den vanlige thyroxinen din (Eltroxin, er det det den heter?), du skal øke litt. Thyroxinet skal jo omdanne seg til FT3 i kroppen, for det er visst FT3 som kroppen bruker - det er det aktive hormonet.

Ang antidepressiva sa legen min en gang når jeg klaget over hvor dårlig jeg var blitt etter 3-4 uker og egentlig skulle hatt ny resept på noe av denne "dritten", at hvis jeg til da, altså på de 3-4 ukene, ikke var blitt bedre, så kunne jeg bare kutte det ut, for da virket ikke det medikamentet på meg.