Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Threaded View
-
14-06-07, 23:50 #8
Den andre merkelige t3-prøven (trijod-thyronin arb. mætn)er antageligvis det samme som T-3 uptake på engelsk, som slett ikke måler noe t3 men som er en prøve på ledige bindesteder på thyrpoglobulin, et slags revers ft4 på en måte. de gjør den fremdeles i USA og jeg har sett at de gjør den i Dnamark. Helt foreldet både i USA og Europa siden amn for lengst har billige ft4- og ft3-prøver.
T3-uptake må man gange med TT4 og da fremkommer FTI .
Det er lettere å finne forklaringer på engelsk.
Her er en:
http://www.brooksidepress.org/Products/ ... nTests.htm
Jeg har sett på det amerikanske forumet at de faktisk får også resultatet i FTI og at det da viser for eksempel en ft4 under referanseområdet hvis TT4 er innenfor men langt nede i referanseområdet. Ved neste prøve far ft4 (som da ble tilfeliigvis gjort som ft4) hos samme pasient såvidt innenfor.
Mary Shomon har akkurat en ny notis på forsiden av http://thyroid.about.com/ om nye retningslinjer på thyca.
HvoRdan blir du ellers fulgt opp? Du har vel en scan i året?
Må du da slutte å ta thyroxin i tre uker, eller gir de deg thyrogen istedenfor?
Når haddde du scan sist?
Jeg ser de måler din thyroglobulin. Den skal liksom stige hvis det er skjoldkjertelvev som kommer i blodbanen (slik som skjoldkjertelkreftceller som vokser) eller hva mekanismen bak det er.
Det er en del om dette på retningslinjer for laboratorier angående Thyreoidea på www.nacb.org .
Lignende tråder
-
Operation af skjoldbruskkirtel
Av LisH i forumet OperasjonssalenSvar: 9Siste melding: 05-09-10, 08:43 -
Skjoldbruskkirtel-svigt
Av Anisa i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 14-01-10, 16:05 -
Afi-B-Total
Av Damen i forumet B-vitaminerSvar: 0Siste melding: 17-12-09, 23:01 -
Skal jeg takke ja til operationen?
Av LisH i forumet Høyt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 09-12-09, 08:10 -
total thyroidectomi)
Av sofus i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 16-10-07, 22:40

Svar med sitat
Bokmerker