Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Threaded View
-
26-03-07, 14:04 #11
Hei Otika.
Dine prøvesvar ser ganske mye ut som mine når jeg oppdaget at jeg hadde høyt stoffskifte. Ditt stoffskifte er veldig høyt. T4 og T3 forteller at stoffskiftet er høyt og TSH er så lav som den kan bli. Dette er fordi kroppen oppfatter at stoffskiftet er høyt og da går TSH ned. Kjertelen skrur seg nærmest av fordi stoffskiftet blir så høyt.. AntiTPO på 350 viser at du har en del antistoffer i kroppen som i indikerer en eller annen sykdomstilstand i skjoldbruskkjertelen. Ble det målt en blodprøve som heter TRAS? Hvis TRAS er forhøyet betyr dette nokså sikkert at du har Graves sykdom. Dette er den beskjeden jeg har fått og jeg fikk den diagnosen nå for 1 mnd siden.
NeoMercazole tablettene bruker litt tid på å virke fordi det tar gjerne noen uker før all tyroksinet som er i blodet synker. Betablokkene tar noen dager så vil pulsen synke. Jeg hadde også bilyd på hjertet. den er borte nå. Det tar alt fra 4-8 uker før formen blir bra. Jeg har nå vært sykemeldt i 8 uker. Begynner å jobbe 50% denne uken. Først nå er jeg begynnt å bli " mitt gamle jeg" igjen...
God bedring! Og husk... Ikke press deg selv til noe nå. Slapp av og bli frisk først
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte eller ikke?
Av Hella i forumet Normalverdiene?Svar: 5Siste melding: 19-04-11, 10:04 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08 -
høyt eller lavt stoffskifte dere som har peilin på dette
Av lene84 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 05-05-07, 08:56 -
Høyt eller lavt stoffskifte?? Hva skjer?
Av Stratos i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 14-01-07, 22:34

Svar med sitat
Bokmerker