Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Lissa, hvordan går det? Hva skjedde?
jeg fikk rett og slett beskjed om at jeg ikke var ønsket lenger og fikk beskjed om at jeg skulle ta mine 3 mnd oppsigelsestid og slutte...

det er nå engang sånn at når man studerer har man INGEN rettigheter :evil:
jeg jobbet som avløser ved siden av at jeg tok opp artium de 2 årene etter jeg fikk denne forbanna sykdommen... jeg ble dårligere og dårligere og Thyroxin-natrium tabletten jeg fikk hjalp ikke noe, den stoppet utviklingen, men jeg ble ikke bedre :(

resultatet var at jeg forsov meg, både til morgen og kveldskiftet ( ikke sånn voldsommt, men jeg var stadig vekk litt sen...) jeg var også fryktelig sliten og det var sikkert ganger jeg sopte fjøset for dårlig fordi jeg ikke klarte å løfte kosten :(

som sagt så studerte jeg (vgs) og fikk beskjed av trygdekontoret at jeg måtte velge mellom å fortsette å jobbe eller slutte. jeg kunne jo søke om attføring....

attføring gir 60% av inntekt og for meg som tjente 7000,- i mnd ville familien min gått konk. jeg måtte velge mellom å jobbe eller gå på skole og valgte skolen og helsa. jobben mestret jeg ikke i det hele tatt og sykemeldt fra den fikk jeg ikke lov å være, da måtte jeg kuttet studiene...

det er forferdelig urettferdig, for om man har 2 betalte jobber kan man godt være sykemeldt fra den ene og fortsette i den andre...

dette er ovwer 5 år siden og jeg har ikke hatt jobb i mellomtiden, skjønner ikke hvordan jeg skal tørre å ut i jobb igjen, men det må jeg, og snart.... bør få meg en jobb nå til sommeren, men jeg er livredd.

livredd for å spørre om jobb (det har jeg aldri gjort før)
livredd for at jeg ikke skal mestre jobben
livredd for å møte min forrige arbeidsgiver på min nye jobb...

er i det hele tatt redd for dette og det kan jeg nok skylde på måten den forrige jobben sluttet på

jjeg har fått tatt en bachelor i naturforvaltning i mellomtiden da og holder på med en master, så jeg har gjort noe, men jobbe - det gruer jeg meg til....