Sitat Opprinnelig skrevet av ninus
Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa
Sitat Opprinnelig skrevet av Ninus
Et dansk webforum ville skulle ligge i privat regi, for at man skal kunne skrive frit. Kunne du tænke dig at starte et dansk privat forum sammen med nogle andre??? Jeg har selv tænkt på det, men jeg har ikke energi nok til at kunne sætte noget i gang førend jeg får det bedre.
Umiddelbart? Nej. DK er ualmindelig tung at etablere Netfælleskaber i.

Dette fortjener dog et mere gennemtænkt svar end jeg kan levere nu. Vender tilbage på et tidspunkt, snart
Anisa,
Det er meget let at være bitter og kritisere, langt sværere at gøre noget selv, især når man står i den magtesløse ende af begivenhederne.

Hvem skal slås for os? Hvem venter vi på? Skal vi bare give op? Hvem skal føre kampen for de kommende generationer? Har du børn at slås for? Hvem skal give oplysninger videre og hvordan?

Har du prøvet, siden du siger, at DK er tung at etablere netfællesskaber i?
Kære Ninus

Hvis du kigger lige på Stofskiftedebatten på NetDoktor f.eks. i dag - vil du meget hurtigt kunne gætte dig til, hvorfor jeg ikke ønsker at røre med en ildtang ved etableringen af et dansk stofskifteforum.

Jeg skal ikke kunne sige om nordmænd er særligt udstyrede med pli og tolerance eller bare er bedre opdragede... men uanset hvad svaret måtte blive - fornemmer man her at alle nærer de bedste hensigter over for hinanden og at alle nyder hinandens respekt. Og dette endda uden at det er nødvendigt med at moderere debatten. Dette vil aldrig kunne lade sig at gøre i Danmark hvor man lystigt mobber hinanden fra vuggen til grav.

Mit bud er, at Danmark er så lille og tætbefolket, at folk nærmest sidder på nakken af hinanden - mens Norge er så stor og de fysiske afstande så lange mellem byerne - at her sætter man en oprigtig pris på hinanden når man kan tilbagelægge lange afstande på Internettet på ingen tid. På det danske Internet derimod - fortsætter man kampen om space som det var IRL.

Der var en gang, før jeg fandt Sonjas - hvor jeg har købt adskillige stofskifte-dk/domæner med den hensigt at etablere et frit forum for danske stofskiftesyge med nogen forbindelse til Thyreoidea Landsforbund. Vi havde endda korresponderet frem og tilbage. Men hurtigt er jeg blevet klar over at TL var ikke indstillet på et samarbejde omkring et frit patientforum da deres eget samarbejde med lægestanden i DK ikke levnede plads til et 100% frit ord for patienterne. Samtidigt forværredes min egen sygdom slemt i en lang periode og så løb det hele ud i sandet.

I dag er jeg nået dertil hvor jeg ikke længere, med en lang interneterfaring i ryggen - nærer noget som helst håb om at et stofskifteforum med kvalitet og brugere som her på Sonjas er overhovedet muligt at etablere i Danmark. Det eneste jeg kan forestille mig jeg kan gøre er et decideret info-site med "upopulært" stof der ikke findes på andre danske sider, gerne med oversættelser til dansk fra sider som http://thyroid.about.com eller http://www.stopthethyroidmadness.com/ .... eller lignende sider/kilder vi i Danmark reelt aldrig har hørt om. Du (andre?) kan kontakte mig hvis du er interesseret i at hjælpe til.

Dette indlæg skal samtidigt udtrykke en tak til Sonja og alle I andre , der gør stedet her rummeligt og lunt for hinanden og en "emigrant" som mig selv.