Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
21-03-07, 01:54 #1
Dagens legebesøk - kavitasjon - antistoffer - TSH m.m.
Dette blir nok langt....
Først av alt vil jeg si at jeg har en veldig flink og grei lege, selv om han har tatt feil noen ganger og tok helt av når jeg spurte om jeg hadde ME. Kanskje han egentlig er litt lei seg for det? Vi gjør jo alle feil fra tid til annen. Men jeg er glad for at jeg ikke har gitt han opp, for han har mange gode egenskaper.
Uansett, jeg har alltid mye å spørre om, forsøker så godt jeg kan å følge det gode rådet med å kun ta opp tre ting, men det går dessverre ikke.
Jeg slo dristig til:
Kavitasjon
Om han hadde hørt om kavitasjon? Jovisst! hadde han det. Han begynte å legge ut om noe, men med min begrensede kapasitet til å få noe inn, så kobler jeg automatisk ut når det ikke er relevant. Kom inn på at jeg trodde jeg muligens hadde dette over ei rotfyllt tann. Spurte om det var mulig å få testet for anaerobe bakterier som kunne forårsake "vanskene" mine. Han sa at det skulle jeg fått gjort da jeg fjernet tannbyllen sist gang - både sjekke for anaerobe og aerobe bakterier. Altså må jeg til tannlege/kjevekirurg eller hva de heter alle sammen - for å evt komme videre på dette.
(Har forresten konktaten forbundet Tenner og helse for å vite om en biologisk tannlege som evt kan gjøre noe med en betent rot, men ikke fått svar ang dette.)
21-hydroxylase-antistoff
Så sa jeg at jeg hadde spurt før, men at han da ikke gikk med på det, men om jeg i dag kunne være så snill å få tatt en prøve av 21-hydroxylase-antistoff da jeg via et forum på nettet (som han vet at jeg plukker mye opp på) hadde fått greie på at dette var en enkel prøve. Han fant fram et prøveskjema og fant ut at de visstnok kunne ta en slik på Aker. Så da skulle den prøven være bestilt. Og han krysset visst av en ting til her, men jeg husker ikke hva.
Mykoplasma
Dristig som jeg var i dag, så slo jeg også til med mykoplasma. Joda, mykoplasma på luftveiene kunne man godt ha, sa han, spesielt hvis man var veldig tungpusten. Og det er jeg jo. Men jeg sa at jeg kunne ikke huske om mykoplasmaen evt skulle være spesifikk for luftveiene, men at noen på "forumene" mente at dette kanskje kunne forårsake "vanskene" mine. Han tok prøve i halsen med en diger "Q-tips".
Autoimmun gonadesvikt - hvilke antistoffer?
Jeg ville gjerne vite hva antistoffene mot eggestokkene mine het, slik at jeg kan følge med på prøvesvarene ang dette. Dette fordi jeg bruker Sun-Chlorella for å slå ned antistoffer og vil se om det har noen effekt på disse. Han kunne ikke finne ut av hvilke antistoffer dette var, men snakket om diverse prøver han tidligere hadde tatt, f.eks. SHBG, det skulle være et gonade-antistoff. Det var tidligere fint, så da kan det jo ikke være det? Lurer på om det var det han også krysset av på for den prøven som skulle til Aker.
Uansett, jeg går med noen års mellomrom til en spesialist for dette. Han kikket på skjermen og sa jeg skulle dit sommeren 2008. Men jeg mener at denne spesialisten sa 2007, fordi jeg fikk tatt livmorhalsprøven hos han sist og det var en knute i livmoren, og derfor mente jeg å huske dette da han sa vi skulle holde denne litt under oppsikt. Så jeg lurer da på om jeg skal forsøke å få bestilt time hos ham i år, for det er han som har greie på disse antistoffene også. Vi får se, ikke akkurat gøy å gå til "gynekolog".
Men nora, håper du leser dette, selv om det blir fryktelig langt, jeg spurte han også om dette med 5 mg Prednisolon 1 gang i måneden før menstruasjon for å slå ned antistoffer - du har fortalt om ei på et ytenlandsk forum som hadde effekt av dette. Vi ble enige om at denne spesialisten var best egnet til å kunne vurdere dette også. Legen mente dog på forespørsel at en så liten dose ikke skulle være skadelig.
TSH og TRAS
Fortalte han at jeg forsøkte meg på 10 Lio og 150 Lev nå - de siste tre ukene ca. Han så på skjermen og sa at TSH jo allerede var veldig lav sist. Jo, det er den jo (0,12). Men sa jeg, jeg har jo fått konstantert littegrann forhøyet TRAS, og er det ikke slik at TRAS kan gjøre slik at TSH-prøveresultatet "lyver" litt? Jo, i noen tilfeller kunne det det. Han er likevel ikke glad for den lave TSH'en. Og minnet meg på faren med å bli hyper. Jo, jeg har forsøkt det, så jeg skal forsøke å passe på. Men jeg har jo så utrolig mange hypo-symptomer uansett, så noe må jeg jo forsøke. Og senere kan jeg da evt dokumentere at det ER noe vesentlig mer enn stoffskiftet, økt dosering til det maksimale har vært forsøkt, evt flere ganger. Legen vil helst ha TSH rundt 1.
Tørste
Så var det den forferdelig tørstinga og tørr i munnen. (Joda, sjekket for sukkersyke flere ganger nå.) Han sa det var mange som hadde det slik ved lavt stoffskifte, er jo også tørr i øynene. Og han sa at flere ble ikke kvitt tørre slimhinner på tross av optimal dosering.
Rygg, nakke, skuldre
De sterke smertene jeg har, er mest relatert til rygg, nakke og skuldre. For flere år siden ba jeg derfor om røntgenbilde. De fant noe, men mente at det ikke var nok til å gi slike smerter. Andre med artrose, er ikke enige, de sier også at dette raskt kan andre seg. Uansett, jeg bad om å få repetert hva de fant den gang, for jeg hadde glemt noe av det.
"Skjevhet i nakken, slitasje + forkalkninger + skjev øverst i ryggen. Slitasjegikt i begge skuldrene." Han var enig i at artrose = slitasjegikt kunne forverre seg."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Munnen, tenner, bakterier, kavitasjon, løsninger
Av Stina i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 24Siste melding: 22-11-18, 23:03 -
Dagens lille slanketips
Av Stina i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 76Siste melding: 29-03-08, 01:06

Svar med sitat
Bokmerker