Sitat Opprinnelig skrevet av nora Vis post
Hei rikke, jeg tror det med legen var ehlt goddagmannøkseskaft.

Du er jo under oppfølging av postpartum thyreoditt! da har man jo gjerne vondt i kjertelen.
Og når du skal følges opp, skal man teste antistofer og TSH og ft3 og thyroglobulin og kjenne på kjertelen .

Din TSH var kjempelav pga kjempehøy ft4 og ft3, du hadde jo tre ganger øvre grense såvidt jeg husker.
Det var fordi kjertelen var betent og da slapp ut store mengder hormon ut av de ødelagte cellene. Antistoffer hadde du jo ikke, så da er nærmeste forklaring denne.

Og da tar det typisk en stund før TSH fra hypofysen kommer igang igjen, man kan tydelig se på siste prøve at det ikke var kommet igang ennå siden ft4 var omtrent helt i bånn men ikke helt, der ville vi andre følt osss skikkelig hypo, og ft3 var sågar UNDER referansområdet. Da fungerer hypothalamus-hypofyeaksen ikke. Hos de som har begynnende hypo, er så godt som alltid ft3 ganske høyt i referanseområdet. Alternativt pågår det fremdeles en inflammasjon eller infeksjon, siden ft3 typisk er veldig lavt da. Jeg hadde sen lik lav ft3 en gang jeg var forkjølet.
Så din lave ft3 ved siste prøve kan komme av at thyreoditten fremeles er der.
De kan gi deg inflammasjonnedsettende da, slik som ibux, eller noe annet.
Tok legen noen prøver for å sjekke senkning og CRP og sånt? (inflammasjon/infeksjon)
Muligens du heller skulle ha vært hos endokrinologen, men det erikke bare å møte opp der....

Ved lavt ft4 eller lavt ft3 er man ofte deprimert pga lave stoffskiftehormoner. Går straks vekk når man får riktig dose levaxin eller når kjertelen kommer igang igjen.

Prøvene innefor normalen----for noe tull. Hvis ft4/ft3 er i nedre halvdel, da vil de aller fleste ha symptomer. Også innenfor referansområdet.
takk for svar!
virket for meg sist jeg var hos endo, at nå var det bare å vente på at verdiene skal stige,og da er alt greit.
jeg trengte ikke mer oppfølging hos henne mente hun.
så virket det som hun mente at ikke det var betent der mere.
og at jeg ikke følte meg helt i form skjønte hun, men mente at hukommelse og konsentrasjon burde være kommet tilbake nå,det med pulsen virket som hun ikke trodde det var pga stoffskifte .
hun derre turnuslegen så ut som om hun mente jeg var en hypokonder.
hvis ikke det er kommet tilbake om et par mnd, kommer jeg til å renne ned legekontoret til de finner ut hva det er, for da skal jeg begynne i jobb igjen-ny jobb og.
så det blir litt spennende og se hva blodprøvene viser denne gangen, selv om det bare er litt over 2 uker siden jeg tok sist