Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
02-03-07, 10:56 #1
TRAS, målebetegnelser og diverse tegn <>
Så vidt jeg har forstått, hadde jeg trolig litt forhøyet TRAS da jeg fikk målet det den ene gangen.
Dette er jo også et antistoff, og jeg lurer på hva slags virkning dette kan ha på meg.
Min TRAS var på 2,2, men jeg kunne ikke få opplyst referanserområdet. Andre referanserområder jeg har sett henvist til her inne indikerer i alle fall at jeg er utenfor. Men så er det det at nå endrer målebetegnelser rundt forbi. Hva skjer? (Kommer tilbake til det.)
Har jeg forstått det riktig når dere andre har snakket om TRAS tidligere - at hvis man har dette, så vil ikke TSH vise riktig, ettersom TRAS er antistoffer mot TSH eller noe slikt?
For nå begynner mine FT3- og FT4-verdier å balansere seg, men TSH er jo på vei rett ned:
20.02.07:
FT4: 14,8-----10,0 - 19,0
FT3: 4,8-----3,0 - 5,7
TSH: 0,12-----0,30 - 4,0
Kan da min egentlige TSH være høyere enn 0,12?
Så benevnelser. Benevnelsen for Anti-TPO har endret seg:
=< 9 kIE/L
Før stod det noe med =< 35 "noe annet enn det står nå"
Så hva betyr kIE/L?
Anne Ma har skrevet en hel haug om lavt stoffskifte, f.eks. her:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... 34&start=0
Og her skriver hun om TRAS:
Referanseområde. < 10 U/l
Det var ikke denne benevnelsen jeg har sett tidligere. Da var det noe med at TRAS skulle være under 1,5 ett eller annet. Så hva blir da U/l?
Og så < og >
Jeg har trodd at tallet etter < betyr "større enn", men det er ett vanvittig rot med disse tegnene rundt forbi, så hypohjernen min har klikket og jeg kan ikke lenger holde dem fra hverandre.
<10 - oppfatter jeg som større enn 10 siden 10-tallet står på den store siden av "krokodille-tegnet". Og da >10 = mindre enn 10 siden 10-tallet står på den lille siden.
Hjelp!"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Borreliose - Lymes - Flåttbitt
Av Marianne i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 14Siste melding: 03-03-11, 23:41 -
Kliniske tegn bedre enn blodprøver. Stol på dere selv - og termometeret...
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 29-09-08, 21:55 -
diverse om second opinion
Av nora i forumet Hos legenSvar: 0Siste melding: 20-04-08, 11:31 -
Diverse om Hyperthyreose
Av Anne Ma i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 00:20

Svar med sitat

Bokmerker