Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
Threaded View
-
21-12-06, 11:52 #8
Jeg liker ikke helt utviklingen prøvene dine har tatt. Lurer på hva de andre her mener om dem...
Slik jeg har forstått det, så synker TSH ganske sterkt på en liten dose Levaxin. Men høy TSH skal jage på kjertelen så den produserer mer tyroksin. Du har nå fått senket TSH og kjertelen din tror alt er ok, dermed produserer den ikke så mye.
Totalt sett så har FT4 og FT3 gått ned. Det er mengden FT4 og FT3 som styrer hvordan du har det. TSH skal bare sende signal til kjertelen.
Noe som bekymrer meg, er at FT4 og FT3 var såpass høyt i referanseområdet på den prøven hvor TSH var høy. Det får meg til å tenke: Hva om TSH var forbigående høy pga isjasoperasjon? Er det ikke slik at TSH kan stige i forbindelse med sykdom? Og er det riktig å gi Levaxin da? Du har ikke fått referanseområdene, men umiddelbart ser FT4 på 19 og FT3 på 6 ut til å være i øvre tredel.
Husker dere andre den unge mannen som var innom her for et år siden, og som ikke hadde stoffskifteproblemer? Var ikke hans TSH forhøyet pga sykdom?
Den prøven fra 7/11, da brukte du fremdeles Levaxin? Jeg hadde likt å se hvordan blodprøvene var etter 2 uker uten Levaxin. Du kunne ikke fått tatt en blodprøve før du begynner å ta Levaxin igjen?
Lignende tråder
-
Depresjon pga. lavt stoffskifte? Trenger virkelig gode råd
Av Tjorven i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 35Siste melding: 05-03-14, 15:44 -
depresjon, ME, lavt stoffskifte????
Av underhill i forumet Myalgisk encefalopati (ME)Svar: 4Siste melding: 10-05-12, 09:56 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10

Svar med sitat
Bokmerker