Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Threaded View
-
13-12-06, 20:06 #1
Når jeg har kuttet røyken i flere mndr blir jeg ekstremt dårlig
Hei. Her er jeg igjen og formen er nedadgående.
Jeg forsøker å se logikken i alle symptomene mine men forstår det ikke helt. Kunne derfor tenke meg å si litt om hva jeg opplever og hva andre tenker. Glad for tilbakemelding
Jeg har røkt i mange år men har aldri greid å slutte. Har vært en veldig on and off røyker fordi jeg blir så inni h.... dårlig av å slutte.
Vanligvis ligger stoffskifte verdiene mine på TSH ca 0,34 T3 5-6 (ref. 3.6-6) og T4 ca 17-20 (ref. 10-23) dette er når jeg røyker. Jeg har A-TPO på 49 når jeg slutter og ingen TRAS.
Når jeg har kuttet røyken i flere mndr blir jeg ekstremt dårlig og alle symptomene mine forverrer seg kraftig. Stoffskifteprøvene mine viser at TSH synker gradvis i tiden når jeg er røykfri dvs at jeg har TSH verdier ned mot 0.05 (T3 5.5 og T4 20) og det virker som om de blir lavere og lavere inntil jeg igjen er så dårlig og det eneste jeg greier er å gå mellom balkongen å røyke og ligger i senga og stirre i taket.
(Teori 1. Stoffskiftet er for høyt når jeg slutter å røyke og kroppen greier ikke få stoffskiftet ned av seg selv ved å senke TSH, og så vidt jeg vet tar det laaaaang tid for ATPO og TRAS å stige)
Det rare er at jeg har en forferdelig nattesvette og jeg merker at når jeg har røkt masse på kvelden våkner jeg opp uten svette og kjenner at jeg er ekstremt kald, etter noen minutter kjenner jeg at temperaturen stiger igjen.
Når jeg ikke har røkt på kvelden svetter jeg ekstremt.
Jeg har tenkt at stoffskiftet mitt er noe for høyt og det er jo beskrevet folk som utvikler høyt stoffskifte av røyking.
Men når jeg har vært røykfri en periode, er skikkelig dårlig og begynner å røyke igjen er jeg helt symptomfri etter 14 dager og så begynner formen å dale igjen. Jeg tenker da at brå-starten på røyken stimulerer stoffskiftet til å stige og at jeg etterhvert føler meg bedre og at stoffskiftet syker noe igjen etter en periode med røyk.
Det er jo ganske spesielt å være symptomfri til å ha en symptomliste på et A4 ark og jeg nekter å tro at det ikke kommer av noe.
(Teori 2. Er at når jeg røyker er stoffskiftet noe for høyt og etter at jeg har sluttet en tid blir stoffskiftet for lavt, kroppen er vel ganske forvirret sikkert)
Kan det tenkes at jeg kanskje i utg.punktet har for lavt stoffskifte og røyken skjuler dette på et vis. Iom at jeg føler meg bedre i en periode når jeg begynner å røyke igjen.
Det er også rart at når jeg føler meg som værst har jeg en klikking i tåleddene og det kommer helt akutt på begge føtter.
Jeg har vært sjekket for alt mulig rart og jeg er helt sikker på at det er en logikk med røyken, formen og stoffskifteprøvene mine. Jeg ser logikken med synkende TSH men hva med det andre. Forstå det den som kan.
Lignende tråder
-
Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Av Yvette i forumet BlodprøverSvar: 34Siste melding: 11-04-13, 21:31 -
Jeg har følt meg i dårlig form i flere år. Trenger hjelp!
Av Mumle i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 01-04-12, 08:48 -
Flere med dårlig hørsel?
Av Zena i forumet MeningsmålingerSvar: 47Siste melding: 09-03-12, 00:46 -
Empowerplus - ekstremt bra
Av Tor i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 8Siste melding: 17-11-07, 12:58 -
Jeg blir dårligere - flere symptomer når jeg spiser snop, som sjokolade og smågodt.
Av rikke i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 27-03-07, 18:34

Svar med sitat
Bokmerker