Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
Threaded View
-
06-12-06, 23:05 #12
Sv: Lavt stoffskifte av/eller spiseforstyrrelse?
nora
Har aldri hørt om noen stemme i forbindelse med spiseforstyrrelse, kan det være flere typer/årsaker?
Har derimot heller hørt at de ikke klarer å kontrollere visse ting i sitt liv, kanskje overgrep utenfra, men også enklere ting, så som ei veldig styrende/manipulerende mor - så de skal i alle fall ha kontroll over noe: hva de inntar (eller ikke inntar) i kroppen sin. Etterhver utvikler de et skjevt syn på kroppen sin/speilbildet sitt - de føler de ser tykke ut, uansett hvor tynne de er. Det blir en slags tvangsnevrose, vil jeg tro.
Og så har jeg bestemt hørt at det er en form for selvskading, og noen av de som har anoreksia, driver vel også med andre typer selvskading i tillegg.
Når det gjelder å redde verden/drive med veldedighet, så har jeg heller ikke oppfattet dette. Jeg opplever vel heller at slike personer er veldig selvsentrerte, noe mange med ulike sykdommer/lidelser er. Men igjen: sikkert flere typer.
Men herlegelondon, har ikke så mye peiling egentlig...
isa1
Dette er jo egentlig et veldig viktig tema å ta opp siden det er såpass mye snakk om det her inne, og det er jo en veldig farlig lidelse.
Kanskje dette heller ikke skulle vært under Lavt stoffskifte, men det er jo her inne det er blitt snakket mye om det, så..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Når man ikke finner brillene og vil bruke PC'en...
Av brits i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 0Siste melding: 03-09-06, 10:10 -
Nå velger jeg å bruke cipralex(antidep)
Av i forumet DepresjonSvar: 5Siste melding: 14-09-05, 09:57 -
Dette forumet er rett og slett genialt!
Av isa1 i forumet Om forumet genereltSvar: 1Siste melding: 13-07-05, 23:22 -
Hvordan bruke tofu i mat?
Av Sonja Midtlien i forumet Helbred og kostholdSvar: 3Siste melding: 26-05-05, 14:02

Svar med sitat

Bokmerker