Viser søkeresultater 1 til 10 av 105
Threaded View
-
04-10-06, 13:51 #11
ok! for det første: jeg fikk beskjed av en annen endokrinolog på notodden at TSH burde ligge på mellom 0,5 og 1,5 og at dette var det området der flest følte seg best...
anng hvor lenge jeg har gått på de ulike dosene:
fra jeg fikk diagnosen i 1999 gikk jeg på 700ug i uken i et par år, for så å øke dosen til 800ug i uken. det var denne dosen jeg gikk på da jeg ble gravid i slutten av 2002 måtte økte stoffskiftet mitt betraktelig og jeg måtte etterhvert redusere dosen til det halve omtrent. husker ikke nøyaktig hvor mye jeg tok da. men jeg hadde symptomer på høyt stoffskifte. jeg hadde hjerteklapp, søvnproblemer og var rastløs, men jeg hadde det veldig bra den tiden. det var utrolig deilig å kunne legge seg til ønsket tid å uten problemer komme seg opp om morgenen igjen. min datter begynnte på skolen den høsten jeg fikk lillemann også, så det var greitt å ha litt energi. vekta var ganske bra undrer kontroll også. la på meg bare ca 20 kg... ingenting mot de 35 i første svangerskap - skulle bare fortsatt å være gravid jeg tror jeg...
etter endt graviditet har formen vært verre enn noen sinne. jeg klarer ikke å finne en dose som gir meg optimalt... jeg sliter veldig mye med svimmelhet og hodepine bl.a.
i tillegg må jeg av helsemessige orsaker nødt til å gå ned i vekt... det er jo umulig omtrent. ganske trasig å slite, trene og spise riktig når resultatet er 100g ned i uka... :(Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
Lignende tråder
-
Vi vil ha barn etterhvert
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 38Siste melding: 24-06-10, 10:39 -
Vil (etterhvert) bli gravid...=)
Av Elisabeth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 27-02-08, 11:34 -
Hva gjør man hos en advokat egentlig?
Av jessica i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 1Siste melding: 28-08-07, 07:36 -
2. trimester. Har ikke fått noe tilbud om ekstra oppfølging
Av Ruth i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 15Siste melding: 19-11-06, 21:01 -
hva skjer egentlig med oss etterhvert...?
Av Lissa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 13Siste melding: 13-10-06, 21:55

Svar med sitat
Bokmerker