Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn
Jeg er jo litt inne på din teori baremei, for hva kan det ellers være ?
Men jeg får det ikke helt til å stemme med den forskjellen det er mellom T4/T3forholdet, for den er egentlig ikke så stor. Forholdet i Armour er 9/38=4,22, eller nesten 24%. Man sier vel at opp til 20% av kjertelproduksjonen i mennesket er T3 ?
Joda, men fra at vi produserer ca 20% som friske, til å tilføre nesten 24% er et ganske stort sprang. Nok til solid overdose, det.

Liothyronintillegget jeg prøvde hadde ingen virkning. Prøvde store doser som resulterte i målt fT3 på 20tallet uten at jeg merket annet enn litt varmeøkning en kort stund etter hver dose.
Da har jeg nok en teori, men en lege slår meg vel i hodet med kjevlet hvis jeg sier det høyt: Armour inneholder også T1 og T2, som iflg legestanden er like nyttige i kroppen som blindtarmen, man vet altså ikke hva de brukes til.

Men finnes det NOE annet i kroppen som er til overs eller "ikke i bruk, rester fra steinalderen"? Tru'kke det...

Og jeg mener også å ha lest at Armour endatil inneholder flere stoffer vi ikke helt har satt navn på, men der skal jeg være forsiktig med å påstå, husker ikke helt.

Da mener jeg at en relativt liten forskjell på noen % ikke skal ha dramatisk effekt - selv om vi nå snakker om to forskjellige T3. (syntet vs. natur) I følge legene er jo thyroxin=thyroxin - sådaså.
Det er nå et fakta da, at fT3 var rundt 10 og det var jo fT4 også !
Hadde tyroxin vært tyroxin vært tyroxin hadde vi alle hatt det aldeles utmerket på Levaxin. Eller hva man nå kaller det rundtomkring.