Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Threaded View
-
02-06-06, 00:51 #31
Sv: Hva med mediafokusering på problemet pasient/lege (endokrinolog) ?
Kunsten med å få satt en sak på dagsordenen, i dette tilfelle, få medias oppmerksomhet, er noen ganger, å spisse en sak. Hvis det blir laget et program med en "Tromsøoverskrift", vil det sannsynligvis føre til at søkelyset blir satt på den dårlige behandlingen av oss hypoer i hele landet.
Opprinnelig skrevet av Stina
Nå har ikke jeg helt oversikt over mediabildet, men jeg tror at det knapt har vært et Brennpunktprogram de siste årene hvor det ikke samtidig er omtalt i andre media. Eks. fulgt opp i Dagsrevyen med intervjuer av ansvarlige politikere, byråkrater, o.l. Et Brennpunktprogram vil være det mest optimale vi kan oppnå når det gjelder mediaoppmerksomhet. Vi må, dessverre, ikke glemme at dette er en av de mange "kvinnevondtene". M.a.o. ikke av de heftigste temaene i tiden.
Jeg tror at pressen ikke er så glad i "kjedebrev". Det vil gjøre vel så stort inntrykk hvis vi hver for oss formulerer det vi synes er viktig.
Da jeg var helt innerst inne i tåkeheimen for et par måneder siden, tenkte jeg at jeg ihvertfall måtte klare å ta utskrift av 5-6 av de verste beskrivelsene og sende av gårde. Dette forumet er jo åpent, som du skriver Stina, så det er jo fritt for enhver å kikke inn her. Det synes jeg, forøvrig, er meget bra. Det virker som at mange bare leser den første tiden, som bl.a. jeg, for å lære mer, sjekke om man er helt "gal", bli glad for å få bekreftet at man ikke er det, at det er mange andre som har akkurat de samme plagene, lære mer, få håp for framtiden.

Svar med sitat
Bokmerker