Leya ;)
Driver heller ikke med slankekurer men kostomlegging.

Jeg har forstått det slik at insulinen gjør deg feit. Og med insulinresistens blir du ekstra lett feit. Eller ca noe slikt.

Kanskje det n'Finn på spansk så vakkert beskriver? 8)

Jeg hadde en BMI rett over 30 da legen veide meg en av gangene jeg ba om hjelp for overvekt. Det skal igang noe slankeopplegg her i nærheten. Ringte et halvt år senere, det var ikke blitt søkt for meg. Spurte legen gangen etterpå hvorfor han ikke hadde søkt. Det var nok ingen vits i (og spesielt fordi jeg da i mellomtiden hadde klart å gå ned noen kilo selv, noe han så), kom nok ikke inn likevel. Måtte spise meg opp til å bli 40% overvektig, så skulle jeg nok få hjelp. Jeg sa at det kom jeg aldri i verden til å gjøre. Hadde brukt opp i mot 10 000 kr på Herbalife-produkter og vitaminer og helsekost og bla, bla, bla, for å gå ned disse kiloene. Ja, ja, han kunne jo alltids søke, men han trodde ikke jeg kom inn. Har enda ikke hørt noe.

En gang tidligere fikk jeg prøve noe "slankepiller" til ca 1000 kr. Hjalp ingenting, tvert imot kunne jeg ikke gå ut på tur eller noe, for jeg måtte jo på do hele tiden. :(

Hva er Metformin? Man bør vel ikke bruke det før man vet om man har noe feil med blodsukkeret og/eller insulinen?

Oj, egentlig en veldig god forklaring du gir, n'Finn - tar bare tid før ting trenger inn hos meg. Tror jeg har informasjonsresistens i hjernebarken.