Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Ledd og muskelsmerter
Threaded View
-
07-05-06, 21:23 #11
Ã…, nei. Jeg er ikke ute etter å skremme noen. ;)
Var egentlig bare ute for å finne ut av om jeg selv har ME eller ikke. Og kan jeg bidra med noen tips til alle dere andre som gir så gode råd og tilbakemeldinger, så blir jeg veldig glad.
Som de sier i ME-foreningen: Det er veldig viktig å stille rette diagnose for å få rette behandling.
Det vet jo mange med hypo f.eks. som sliter på tross av medisinering. Hvor mange er ikke blitt oppfordret til å ta antidepressiva? Hvis man er trøtt pga sykdommen og så blir trøtt pga tablettene, så har man jo ikke fått rette hjelp - nei, man har fått ytterligere et problem.
Dessuten noe annet som er viktig ved ME: De aller fleste med ME tåler ikke å trene noe særlig. Hvis man går til fysikalsk behandling for smerter i muskler og ledd ved hypo og/eller fibromyalgi, vil en ofte bli oppfordret til å trene. Hvis en er ME-syk, så er det ikke sikkert det er bra for en. Man kan også bli oppfordret til å yte så mye som mulig. Hvis jeg nå har fått dette riktig med meg, så er det slik at en med ME må hvile mye. De skal gjøre mye mindre enn de i beste fall tror de kan klare. Det er veldig farlig å presse seg med denne sykdommen. De verste tilfellene har vært sengeliggende i måneder, ja t.o.m. år, tror jeg.
Ooops, fremdeles ikke for å skremme. Men det ser ut til at det er viktig å vite hva man har med å gjøre.
PS Jeg får ikke vondt av trykk mot huden, men hvis noen stikker en finger i en muskel, så sitter "fingeravtrykket" der i opptil et år."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Stive ledd, skjelving, lavt stoffskifte??
Av Zena i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 7Siste melding: 11-01-08, 13:33 -
Verking i ledd og muskelatur...
Av Shanita i forumet Muskler, ledd og knoglerSvar: 12Siste melding: 02-09-07, 19:34

Svar med sitat
Bokmerker