Jeg har hatt lavt stoffskifte i 2år. Ble veldig syk; satt stort sett "stiv av skrekk" i mange uker, helt utslitt osv. Mest som ett resultat av en for kjapp økning av levaxin, for stor dose for kjapt. Måtte nedtrappe fort, for så å starte opp igjen sakte. Den gang var min TSH på 27. Nå nærmere to år etter er min TSH på 4,10 - t3 på 4,7- fritt t4 på 20 og min ukedose er på 1000 mikrogram. Tok nye prøver igår men får først svar i slutten av uken.

De siste månedene har jeg bare følt meg bedre og bedre. Trettheten har vært lik fremtrendene, men jeg har ikke vært urolig, ikke hatt trykket i halsen, hatt vanlig psyke, kjent at noe energi bygger seg opp. Men så den siste uken startet jeg først med hjertebank, veldig varialbelt når det kommer. De to siste dagene har jeg vært veldig svimmel, med denne fjernhetsfølelsen, er skikkelig urolig i kroppen; ikke angst men har slike "ras" i kroppen. Hadde på pulsbelte igår, og på noen minutter varierte pulsen fra 80/90 til 187 da mens jeg var helt i ro! Våkner idag og har denne voksene halsen i tillegg til veldig vondt/trykk i øynene. Jeg har fri fra attføringsjobb idag, og kommer ikke til å kunne reise dit i morgen hvis denne formen fortsetter. Så nå trenger jeg råd fra erfarne:
- skal jeg kontakt endokrinologen?
- Hva kan jeg ta av kost-tilskudd?
- er dette hyper symptomer?

Rett og slett trenger jeg råd! Orker ikke gå i den kjelleren som jeg gjorde da jeg ble veldig syk sist! Jeg er ikke plaget med depresjon eller angst til vanlig, men føler at denne sykdommen også styrer mye av psyken vår.

Takker for alle innspill