Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
13-09-16, 09:27 #3rugesola Gjest
Sv: Hvordan er det å leve med Hashimotos?
Hei!
Jeg tok en haug med blodprøver da jeg skulle til spesialist på medisinsk poliklinikk. Det ble der oppdaget forhøyet anti-TPO og det var da jeg fikk diagnosen. Frem til da var det bare målt TSH og fritt T4 hos fastlegen. Jeg kan ikke huske at spesialisten nevnte TRAS på denne timen. Kan se om fastlegen kan svare på dette.
Før jeg fikk barn var blodprøvene stabile og jeg regulerte aldri på medisindosen. Jeg fungerte på ingen måte bra, men det var stabilt. Spesialisten nevnt over kunne fortelle meg at jeg hadde vært undermedisinert de siste 10 årene. TSH hadde ligget rundt 3,5+.
Nå som dette ble oppdget og jeg vet at jeg skal ligge mellom visse verdier hadde jeg et håp om å fungere bedre! Jeg har blitt delvis uføretrygdet. Men det ser ikke sånn ut... Jeg fungerer forsåvidt adskillig bedre enn jeg gjorde på en høyere dose med Levaxin, depresjonene har forsvunnet og jeg orker å trene.
Så det er slik at det vil svinge resten av livet? Spesialisten nevnte at hvis blodprøvene var fine i et år, men at jeg ikke følte det fungerte kunne jeg få prøve en kombinasjonsbehandling med et annet medikament. Jeg vet ikke om det vil gjøre noe med svingningene?
Og jeg lurer fortsatt på om jeg kan gjøre noe selv, altså om kosthold og fysisk aktivitet har noe å si for tyroideafunksjonen? Jeg trener jevnlig, men er usikker på om hard trening er bra når jeg er overdosert. Har forstått det slik at men ved høyt stoffskifte forbrenner også muskler, vet ikke om det gjelder overdosering også?
Det er vanskelig når ikke fastlegen kan svare på noen spørsmål :(
Lignende tråder
-
Er symptomer noe vi må leve med???
Av janne2 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 14Siste melding: 28-07-12, 10:27 -
Hvordan synes du det er å leve med hypotyreose?
Av flaggstang i forumet Å akseptere stoffskiftesykdommen og leve med denSvar: 1Siste melding: 18-01-12, 20:28 -
Hashimotos - hvordan utvikler den seg over tid?
Av Karatekid i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 0Siste melding: 12-06-11, 16:18 -
Leve "langsomt"? Hvordan fungerer det hos dere?
Av Qa i forumet StressSvar: 16Siste melding: 06-06-10, 18:59 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker