Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Threaded View
-
18-01-16, 11:00 #1
"Plutselig" overdosert med lio/levaxin etter stabil dose i halvannet år. Råd?
Hei fine folk
Da er jeg tilbake på forumet etter en tids pause. Godt nyttår til alle
Jeg har et godt og stabilt liv og studerer/jobber deltid tilsammen 100 prosent og i perioder mer. Hadde ikke trodd det for 5 år siden at det skulle gå an
Har vært stabil med minimalt med feildoseringssymptomer det siste halvannet året; stabil i humøret og overskudd til to treningsøkter per uke. Doseringen siste år har ligget rundt liothyronin 30 mcg og levaxin 50 mcg morgen, uten symptomer av noe slag.
jeg gikk tom for lio i forrige uke etter noen misforståelser m legen og det tok et døgn før jeg fikk ny resept, den ene dagen uten lio endte jeg med å ta levaxin 75 mcg- og det var en forferdelig dag. Angst og kraftig indre uro- og mye verk.
Tok vanlig dose lio og levaxin neste dag og hadde det bra/var "meg selv" i et par-tre dager (fordi jeg ble underdosert av opphold av lio) før ubehaget begynte og det tok noen døgn før jeg skjønte hva som skjedde med kroppen.
Jeg har følt meg kraftig overdosert 2 timer etter tabl-taking med 20 lio, 10 lio og 5 lio.., nedstemt og tiltaksløs. Har prøvd å dele dagsdosen i to; 50 levaxin og 10 lio morgen -og 10 lio til middag-noe som har hjulpet litt. har delt opp enda mer de siste dagene med 5 mcg lio og 50 mcg levaxin kl 07- og deretter 5mcg lio hver fjerde time til totalt 20 mcg dagsdose. syns dette har hjulpet enda litt, men jeg er ikke meg selv- fortsatt nedstemt og tiltaksløs. Overdoseringsfølelsen begynner etter 2 timer fra tablett er tatt- også på 5 mcg. Følges opp av spesialist i Oslo som jeg har mailkontakt med- (jeg bor i Trondheim) Han foreslår 5 mcg lio morgen og 5 mcg lio middag for å stabilisere dosen. Jeg tenker å prøve med 2,5 mcg fordelt hver fjerde time på dagen- til jeg føler meg bra-kanskje til 15 mcg totalt. Kanskje gir dette også gir mindre bivirkninger og er mer skånsomt for kroppen. Hva tenker dere?
En annen ting er at jeg virkelig ikke forstår hvorfor dette skjer.. Jeg har restproduksjon i skjoldkjertel og stadig bedre tarmfunksjon etter å ha ryddet mye i ubalanser- og har vært inne på tanken om at kroppen kanskje produserer mer selv..
Forslag og erfaringer mottas med takk- kan jo ikke ha det sånn...
Ønsker alle en fin mandag
Lignende tråder
-
Sluttet med fluor og "overdosert"...
Av esmeralda i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 0Siste melding: 10-08-12, 18:30 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
Stabil dose levaxin 50 mg i 3 år nå
Av avath i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 23Siste melding: 30-05-10, 21:36 -
"overdosert" etter 9 år på medisin??!!
Av merethe i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 13Siste melding: 01-11-08, 21:23

Svar med sitat
Bokmerker