Da kan champagnen sprettes. Dog med en bismak. Fastlegen min var altså villig til å skrive ut, men dersom prøvene mine var "utenfor" (legen var oppdatert om forventede blodverdier på thyroid vs levaxin og innforstått med subprimert tsh så lenge ft4/ft3 var innenfor og puls ikke overhøy - det siste ser jeg på som en trussel siden at jeg er naturlig høy og var det lenge før noen stoffskiftebehandling) så måtte jeg søke oppfølging av legen som startet behandlingen.

Godkjenningsfritaket gikk igjennom i dag og samboer og jeg trekker et lettelsens sukk. Iallfall fram til neste år.

Ja - og kollegaen min var innom og blåste ut av seg en skikkelig RANT over nav. Faktumet er jo at han har et veldig kort år igjen til pensjonsalder uansett (og vil gå ut ved 67 siden kona er 3 år eldre og de vil ha tiden sammen). Men nå må han jo (selvfølgelig) likevel søke avklaringspenger for de 8-10 månedene mellom sykepengeslutt og pensjonsstart. Det første trinnet var at ALLE søkere til avklaringspenger måtte skrive CV.

Men det som han ble helt oppgitt over var at ,som han sa, at de ville kaste omskolering "etter en som har jobb, dersom han er frisk nok til å gå til den", rehabillitering "etter en som *bare* er utslitt" (og kona er så husredd at hun ikke tør å være alene) og kurs "etter en som er så gammel"...
Dersom det er som han refererte så er jeg bare oppgitt... da er systemet "bare laget for firkanta plugger" og ikke noe annet.